משפחה

הגורמים הקשורים בהתפתחות חום לאחר ניתוח מלעורי לסילוק אבני כליה (Surg Infect)

מחקר חדש נועד לבחון את שכיחות אירועי חום לאחר Percutaneous Nephrolithotomy (PCNL) וגורמים התורמים לכך. המנגנון המדויק בבסיס אירועי חום ו-Urosepsis בעקבות פרוצדורות מלעוריות, אינו מובן לחלוטין.

במחקר השתתפו 217 חולים עם אבני כליות (Nephrolithiasis) שטופלו באמצעות PCNL, במהלך התקופה שבין ספטמבר 2003 ומרץ 2004. החוקרים אספו את הנתונים לפני הניתוח, במהלכו ולאחריו.

מהתוצאות עולה כי שכיחות אירועי חום לאחר PCNL עמדה על 25.8% (n=56), למרות שב-62.2% מהמקרים (n=135) לא ניתן טיפול אנטיביוטי פרופילקטי. משך האישפוז הממוצע עמד בחולים עם חום וללא חום עמד על 5.4 /- 2.3 ימים ו-3.4 +/- 1.7 ימים, בהתאמה (p=0.001).

החוקרים מצאו קורולציה משמעותית בין חום ובין נשים (p=0.005), תרבית שתן חיובית (p=0.02), והכנסת צינור נפרוסטומיה (p=0.041). משתנים אחרים לא היו בעלי משמעות. לאחר ניתוח התוצאות מצאו החוקרים כי נשים והכנסת צינור נפרוסטומיה הם פקטורים בלתי-תלויים הקשורים בהתפתחות חום לאחר הניתוח.

לסיכום, למרות שחולים רבים לא קיבלו טיפול אנטיביוטי פרופילקטי, שיעור אירועי החום לאחר PCNL לא היה גבוה יותר מהמדווח בספרות. מתן טיפול אנטיביוטי קצר בלבד לפני הניתוח במקרים של אבני staghorn, לא הביא לשיעור גבוה יותר של אירועי חום.  נשים היו בסיכון מוגבר לחום, ככל הנראה בשל הנטיה המוגברת לזיהומים בדרכי השתן. הקשר המשמעותי בין צינור נפרוסטומיה ואירועי חום מיוחסת ככל הנראה להכנסת גוף זר לגוף המטופל, או לעובדה שטיפול זה משמש במקרים מסובכים יותר.

Surg Infect (Larchmt). 2006 Aug;7(4):367-71

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה