משפחה

יעילות הטיפול באמצעות בלון קיפופלסטי בקשישים עם שברי חוליות (Spine)

ממחקר חדש עולה כי Balloon Kyphoplasty הוא טיפול יעיל, המביא לשיפור ארוך-טווח במדדי הכאב, איכות החיים והתפקוד, בקשישים סימפטומטים עם שברי דחיסה בגוף חוליות.

המחקר, בו השתתפו 155 קשישים שעברו טיפול קיפולסטיקה ב-19 מרכזים בארה”ב, בחן את מקומו של הטיפול באמצעות בלון קיפופלסטי בקשישים הסובלים מכאבי גב בעקבות שברים אוסטאופורוטיים בגוף החוליות.

המדד הממוצע לכאב גב לפני הטיפול עמד על 15 נקודות, בסולם של 20 נקודות, כלומר, כאב קשה. יתרה מזאת, הכאב הפריע לפעילות היומיומית ב-90% מהימים בכל חודש. כמו כן, החוקרים מצאו כי לפני הטיפול נרשמה הפרעה קשה לתפקוד ופגיעה באיכות החיים.

בעקבות טיפול קיפופלסטיקה נרשמו שיפורים משמעותיים בכאב הגב, בתפקוד הגופני, ובתוצאות הבריאות הנפשית (p<0.001). יתרונות אלו, שתועדו לראשונה 7 ימים לאחר הטיפול, נותרו גם לאחר 24 חודשים.

בטיחות הטיפול, ביחד עם היתרונות המיידיים שהוא מספק, כפי שעולה מהמחקר הנוכחי, עולים בקנה אחד עם תוצאות מחקרים קודמים, ונראה כי יש לשקול טיפול מסוג Balloon Kyphoplasty להקלה על כאב, שיפור התפקוד, ו/או יישור אנטומי, בכל החולים המבוגרים הסובלים מכאב בעקבות שברים בגוף חוליות.

Spine 2006;31:2213-2220.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה