משפחה

לנגזרת של Shikonin יש פעילות אנטי גידולית חזקה בגוף החי ובמבחנה (מתוך International Journal of Cancer)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של International Journal of Cancer, עולה כי ל-SH-7, שהוא נגזרת של shikonin, יש אפקטים אנטי גידוליים חזקים נגד מגוון רחב של שורות תאים בגוף החי ובמבחנה.

Shikonin  הוא צמח סיני המופק מ- gromwell סגול, יש לו אפקטים אנטי גידוליים רבים, אך המסיסות הגרועה שלו והרעילות שלו מונעת שימוש בו כטיפול במחלת הסרטן. לאחר סקירה של מספר נגזרות של Shikonin, נמצא כי SH-7 הוא הכי פוטנטי.

המחקר הראה כי SH-7, מרכיב של naphthoquinone. מעכב DNA טופואיזומרז 2, ובאופן פחות נרחב גם את טופואיזומרז 1, עם אפקטים חזקים יותר לעומת מה, שמושרה על ידי Shikonin.

החוקרים העריכו את הרעילות התאית של SH-7 כנגד שורות תאי סרטן אנושיים מגוונים, כולל סרטן ריאות, קיבה, כבד, קולון, שד, צוואר רחם, שחלות, לויקמיה ורבדומיוסרקומה.

כנגד שורות תאים יותר רגישות, כגון לויקמיה לימפובלסטית, אדנוקרצינומה ריאתית ורבדומיוסרקומה, מחצית ריכוז העיכוב המקסימאלי של SH-7 (IC-50) נע בין 0.30 ל-0.47 M. התרופה הפגינה אפקטי עיכוב חלשים יותר על אדנוקרצינומה קולו-רקטלית וקרצינומה בשחלות  (IC-50 > 20 M). ה-IC-50 הממוצע עבור שורות תאי הגידול, שנבדקו, היה 7.75 M.

SH-7  גם נמצא ציטוטוקסי ל-3 שורות תאי MDR (multi-drug resistant). אנליזה נוספת מצאה כי SH-7 גורם לאפופטוזיס דרך המיטוכונדריה.

לדברי החוקרים, למרות שהרעילות התאית משתנה בקרב שורות תאי סרטן שונות, SH-7 נכשל להראות ספציפיות משמעותית לרקמה כל שהיא.

על מנת לבדוק את האפקטים של החומר בגוף החי, החוקרים החדירו תאי סרקומה, קרצינומה הפטוצלולרית ותאי סרטן ערמונית תת עורית לעכברים. טיפול לאחר מכן ב-SH-7 תוך ורידי עיכב גדילת קסנוגרפט בריכוזים של 2 עד 10 mg/kg ובכך הוא הוכח להיות חזק יותר בהשוואה ל- etoposide ול- vincristine.

לסיכום, עיכוב פעולת טופואיזומרז 2, מסיסות טובה יותר ופחות רעילות, הופכת את SH-7 (תרופה אנטי גידולית פוטנטית) למועמדת למחקר עתידי ולהתפתחות.

Int J Cancer 2006;119:1184-1193

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה