משפחה

סקירת השימוש בשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית מצד חולים עם מחלת מעי דלקתית בגרמניה (BMC Complement Altern Med.)

מחקרים קודמים מצאו עליה בפניה לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית מצד חולים עם מחלת מעי דלקתית (IBD Inflammatory Bowel Disease). מחקר חדש נועד לבחון את השימוש בשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית בחולי IBD בגרמניה.

החוקרים חילקו שאלונים לחולי IBD, שכלל נתונים דמוגרפיים ונתונים הקשורים במחלה, כמו גם שאלות להערכת נרחבות השימוש בשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית, ושביעות הרצון של החולים משירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית.

413 שאלונים הושלמו ונכללו בניתוח התוצאות (153 גברים, 260 נשים, 246 עם Crohn’s Disease, 164 עם Ulcerative Colitis). 52% מהחולים דיווחו על פניה לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית בעבר או בהווה. השירותים השכיחים אליהם פנו החולים כללו הומאופתיה (55%), פרוביוטיקה (43%), נתורופתיה קלאסית (38%), תמצית פרי בוסווליאה (36%) ואקונפנקטורה/רפואה סינית מסורתית (33%).

ההשפעות התרפואיטיות החיוביות הבולטות ביותר זוהו בעקבות טיפולי פרוביוטיקה, אקופנקטורה ותמציות פרי בוסווליאה. 77% מהחולים חשו כי לא קיבלו מספיק מידע אודות שירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית.

לסיכום, הפניה לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית שכיחה מאוד בחולי IBD בגרמניה, למרות ששיעור גבוה מהחולים האמין כי לא קיבל מידע מספיק אודות שירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית. עם זאת, יש לערוך מחקרים נוספים בכדי לבסס גישה מבוססת ראיות בתחום זה. החוקרים ממליצים לרופאים למסור לחולי IBD מידע מפורט יותר אודות יתרונות ומגבלות שירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית.

BMC Complement Altern Med. 2006 May 22;6:19

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה