משפחה

האם שום משפיע על מאפיינים ראולוגיים וזרימת דם בחולים עם סקלרודרמה פרוגרסיבית? (Forsch Komplementarmed.)

שום נחשב גורם המשפר את הפרפוזיה, מחקרים בנבדקים בריאים ומחקרים מעבדתיים מצאו כי הינו בעל השפעה על אגרגציה של טסיות וכדוריות דם אדומות, כמו גם על וזורגולציה. עם זאת, עדיין אין די מידע אודות ההשפעות הקליניות של שום. שום עשוי להיות שימושי לטיפול בסקלרודרמה, המאופיינית בהפרעה לפרפוזיה, שלרוב אינה מגיבה לטיפול סטנדרטי.

מחקר חדש נועד לבחון אם אבקת שום יבשה עשויה להשפיע על המאפיינים הראולוגיים והתפקוד הוזומטורי בחולים עם סקלרודרמה.

במחקר השתתפו 20 נשים חולות בסקלרודרמה, שקיבלו תוספת טיפול למשך 7 ימים של 900 מ”ג אבקת שום יבשה, או פלסבו. החוקרים העריכו את המאפיינים הראולוגיים (אגרגציה של כדוריות דם אדומות, אגרגציה בעקבות ADP, צמיגות הפלזמה, רמות פיברינוגן בפלזמה, ושקיעת דם) בתחילת המחקר, לאחר יום טיפול אחד ולאחר 7 ימי טיפול. את התפקוד הוזומטורי העריכו באמצעות כלי אבחנתי חדש שנועד להעריך מיקרו-סירקולציה.

מהתוצאות עולה כי לאחר 7 ימי טיפול, החוקרים מצאו כי רק הטיפול האמיתי, הביא לירידה משמעותית באגרגציה של הטסיות בעקבות ADP, ולירידה באגרגציה של כדוריות דם אדומות. החוקרים לא מצאו השפעה משמעותית על התפקוד הוזומוטורי, אך מצאו השפעה מיידית של שום על הטמפרטורה בעור כפות הידיים והרגליים.

לסיכום, החוקרים מסכימים כי דרושים מחקרים נוספים בנושא, אך טוענים כי שום עשוי להוות תוספת מתאימה לטיפול ב-Kaltekrankhelt (מחלת קור) בחולי סקלרודרמה.

Forsch Komplementarmed. 2006 Jun;13(3):141-6. Epub 2006 Jun 26

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה