משפחה

שביעות הרצון של החולים וקרובי משפחותיהם מהטיפול במחלקות גריאטריה (Harefua)

במחלקות לגריאטריה בישראל מאושפזים חולים הזקוקים לשיקום, לטיפול סיעודי ולטיפול רפואי ממושך. בשני העשורים האחרונים הוגברה תשומת הלב מצד מערכת הבריאות, בישראל ובעולם המערבי, לדרישות צרכני הבריאות, ונעשו מאמצים רבים בכדי לענות על דרישות החולים ובני משפחותיהם, ככל הניתן.

שביעות רצונם של חולים, בני משפחותיהם והקרובים להם, מהווה מדד חשוב לאיכות הטיפול הרפואי-סיעודי ולרמת השירות הניתן. חשוב לערוך סקרים בנוגע לשביעות רצון זו באופן קבוע ורציף, כדי להפיק לקחים ולשפר את הטעון שיפור בטיפול הרפואי-סיעודי, בטיב המזון והגשתו, בניקיון הכללי של בית החולים ואף בצורת המבנים עצמם.

במחקר מתוארות תוצאות שני סקרי שביעות רצון שנערכו בשנת 2003 בבית החולים “מגדל הזהב” בבת ים. מדובר בבית חולים גריאטרי-שיקומי, בו כ-200 מיטות אישפוז, מחציתן לחולים במצב סיעודי מורכב, ומחציתן לחולים הזקוקים לשיקום.

בסקרים נבדו כלל מגזרי בית החולים רופאים, אחיות, מטפלות, שירות פרא-רפואי, מנהלה ומזכירות, מזון ותנאים סביבתיים. הציון המשוקלל שקיבל בית החלים בסקר שנערך באוקטובר 2003, היה 4.5 מתוך 5.

הציון הממוצע של המגזר הסיעודי עמד על 4.66, בעוד שבמגזר פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק נרשם ממוצע של 4.57. במגזר הרופאים עמד הציון הממוצע על 4.42. ציונים אלו גבוהים יותר מהציונים בסקר שנערך שבעה חודשים מוקדם יותר, במרץ 2003.

“הרפואה”, 143: ח’ (אוגוסט 2004), עמ’ 578-579

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה