משפחה

טיפול משולב הכולל Rosuvastatin עם Ezetimibe מצויין להורדת רמות LDL בחולים בסיכון גבוה

ממחקר חדש עולה כי הוספת Ezetimibe לטיפול Rosuvastatin הביא לירידה של 70% ברמות LDL, וכך איפשר למספר גדול יותר באופן משמעותי של חולים בסיכון גבוה ובסיכון גבוה מאוד, להשיג את יעדי רמות LDL. בנוסף, השילוב איפשר ליותר ממחצית החולים להשיג את יעדי רמות LDL ו-CRP.

התוצאות מבוססות על מחקר EXPLORER (Examination of Potential Lipid-Modifying Effects of Rosuvastatin in Combination with Ezetimibe versus Rosuvastatin Alone), שהוצג בכנס World Congress of Cardiology 2006.

הירידה ברמות CRP, עלתה מ-28% בעקבות טיפול Rosuvastatin לירידה של 46% לאחר תוספת Ezetimibe. כמו כן, בהתבסס על ניתוח תוצאות מחקר PROVE-IT, נראה כי עדיף להוריד את רמות LDL ו-CRP ככל הניתן. Rosuvastatin לבדו הביא לכך שכמעט 20% מהחולים השיגו רמות LDL נמוכות מ-70 מ”ג לד”ל, ורמות CRP ירדו אל מתחת ל-2.0 מ”ג לליטר. עם הוספת Ezetimibe, למעלה ממחצית מהמטופלים השיגו יעדים אלו.

המחקר נמשך 6 שבועות, וכלל חולים בגילאי 18 ומעלה, עם היפרכולסטרלמיה, היסטוריה של CHD, גורם סיכון ל-CHD, או מדד סיכון ל-CHD לעשר שנים גבוה מ-20%. המדד העיקרי במחקר כלל את אחוז החולים שהשיגו את יעדי רמות LDL במחקר NCEP ATP III, של מתחת ל-100 מ”ג לד”ל, לאחר 6 שבועות טיפול.

הטיפול המשולב הביא לירידה של 70% ברמות LDL, מ-189 מ”ג לד”ל בתחילת המחקר, ל-56.9 מ”ג לד”ל, לאחר 6 שבועות. בניגוד לכך, טיפול ב-Rosuvastatin לבדו עשוי להוריד את רמות LDL ביותר ממחצית, מ-190.8 מ”ג לד”ל ל-81.5 מ”ג לד”ל. גם רמות CRP ירדו עוד בעקבות טיפול משולב, עם ירידה של 46% בעקבות טיפול משולב שכלל Rosuvastatin עם Ezetimibe, לעומת 28.6% לעומת טיפול Rosuvastatin בלבד.

לדברי החוקרים, עם המחקר הגדול, הראשון, בנושא סטטינים,רמות LDL עמדו על 190 מ”ג לד”ל, ולכן האוכלוסיה מעט דומה. החוקרים מסכימים כי יש שיטענו שלא ניתן לרדת מתחת לרמות של 70 מ”ג לד”ל, אך בפועל, ניתן. במחקר הנוכחי, 80% מהחולים שטופלו בטיפול המשולב השיגו רמות נמוכות מ-70. קרוב למחצית מהחולים השיגו רמות LDL נמוכות יותר מרמות HDL.

שני הטיפולים נסבלו היטב, ללא מקרים מדווחים של מיופתיה, מיוזיטיס, או רבדומיוליזיס. אולם, כפי שצויין קודם לכן, עדיין אין נתונים קליניים אודות Rosuvastatin ו-Ezetimibe . כרגע יש שלושה מחקרים בנושא תחלואה ותמותה בקרב מטופלי מחקרים נוספים המתבצעים כיום כוללים את AURORA (מחקר בחולים עם ESRD), מחקר CORONA (מחקר בחולים סימפטומטים עם התקף לב) ומחקר Jupiter (מחקר להערכת טיפול Rosuvastatin במינון 20 מ”ג כמניעה ראשונית של אירועים קרדיווסקולרים בקרב 15,000 נבדקים עם רמות LDL נמוכות ורמות CRP מוגברות.

European Society of Cardiology 2006 World Congress

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה