משפחה

Colchicine יכול למנוע קרצינומה הפטוצלולרית בחולים עם הפטיטיס (מתוך Cancer)

Colchicine (חומר אנטי דלקתי) יכול למנוע או לדחות את התפתחות HCC  (קרצינומה הפטוצלולרית) בחולים עם צירוזיס הנגרם בשל ווירוס ההפטיטיס.

Colchicine  משמש בעיקר לטפל בגאוט ובמחלות אימונולוגיות כגון סקלרודרמה. מחקרים רבים הוציאו מכלל אפשרות שימוש ב- Colchicine עבור מניעת התקדמות של מחלת כבד, כך עולה ממחקר , שפורסם במהדורת אוקטובר של Cancer. אך החוקרים לא מצאו מידע המפורסם בנוגע לאפקט של התרופה על התפתחות של HCC.

במחקר השתתפו 186 נבדקים עם שחמת הקשורה לווירוס הפטיטיס, ושטופלו בין השנים 1980 ו-2000. Colchicine  טיפל ב-62% מהחולים במינון של 1 mg למשך 5 ימים בשבוע. טיפול ב- Colchicine הותחל כשאובחנה שחמת.

לאחר 3 שנות מעקב, שחמת התקדמה בקרב 56% מהנבדקים, שלקחו Colchicine  ובקרב 60% מהנבדקים האחרים. זוהי הוכחה נוספת, של- Colchicine אין אפקט ישיר על ההתקדמות של שחמת. אך Colchicine האריך את הזמן עד להתפתחות HCC בנבדקים אלה.

בקבוצת ה- Colchicine 9% פיתחו HCC בהשוואה ל-29% בקבוצה, שלא לקחה Colchicine  (p = 0.0001). זמן ממוצע עד להתפתחות HCC היה 222 חודש בקרב אלה, שטופלו ב- Colchicine בהשוואה ל-150 חודש בקרב אלה, שלא טופלו ב- Colchicine(p = 0.0001).

לסיכום, Colchicine יכול למנוע התפתחות של HCC, בלי תלות בגורמים אחרים, כגון גיל, מספר טסיות, רמת חלבון אלפה פטו-פרוטאין ורמות טרנס-אמינזות. אך יש צורך במחקרים פרוספקטיביים עם תקופת מעקב ארוכה יותר בכדי לאשר תצפית זו.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה