משפחה

גורמים המנבאים גישות לייעוץ תזונתי של סטודנטים לרפואה בארה”ב (Am J Clin Nutr.)

ייעוץ תזונתי הניתן ע”י רופאים עשוי לשפר את הרגלי התזונה של המטופלים, אך אופי הייעוץ מושפע מהגישות והניסיון של הרופאים, דוגמאת החשיבות שהם עצמם מייחסים לייעוץ תזונתי שכזה.

מחקר חדש נועד לבחון את חשיבות הייעוץ התזונתי בעיניהם של סטודנטים לרפואה, לבחון את תדירות הייעוץ התזונתי, והרגלי צריכת פירות וירקות. 

במחקר השתתפו 2316 סטודנטים מבתי ספר לרפואה בארצות הברית, שמילאו שאלונים בשנה הראשונה, בזמן התחלת הסבב למחלקות ובשנה האחרונה ללימודים.

מהתוצאות עולה כי סטודנטים בתחילת דרכם ראו בייעוץ תזונתי מרכיב חשוב יותר (72%) בהשוואה לסטודנטים בשלב התחלת הסבב במחלקות (61%), או במהלך השנה האחרונה ללימודים (46%).

בעיניי אלו שעמדו לפני התמחות, הייעוץ התזונתי היווה מרכיב פחות משמעותי (p=0.0009), בעוד שהחשיבות בעיניי רופאים במסגרות רפואה ראשונית נותרה גבוהה באופן משמעותי (p=0.5).

נראה כי סטודנטיות ייחסו לייעוץ תזונתי חשיבות רבה, כמו גם אלו שצרכו כמות גדולה יותר של פירות וירקות, אלו שהאמינו במניעה ראשונית, או שטופלו ברופאים שעודדו מניעת מחלות, ואלו שהתכוונו להתמחות ברפואה ראשונית. רק 19% מהסטודנטים האמינו כי הם רכשו ניסיון מספיק בייעוץ תזונתי, 17% מהבכירים דיווחו כי הם ייעצו לעיתים קרובות למטופלים שלהם בנושאי תזונה.

סטודנטים שצרכו יותר פירות וירקות, האמינו כי אמינותם גדולה יותר אם הם שומרים על דיאטה נכונה, סטודנטים שאינם ממוצא אסייאתי או לבנים, או כאלו שתיכננו להתמחות ברפואה ראשונית, ייעצו בנושאי תזונה לעיתים קרובות יותר. סטודנטים לרפואה צרכו בממוצע 3.0 מנות פירות וירקות ביום, כמות שירדה עם הזמן.

לסיכום, חשיבות הייעוץ התזונתי בעיניי סטודנטים לרפואה בארצות הברית, איבדה מערכה עם ההתקדמות בבית הספר לרפואה, וסטודנטים לא ייעצו למטופליהם בנושאי תזונה לעיתים קרובות. החוקרים מוסיפים כי ייתכן ויש מקום להתערבויות במטרה לשפר את נושא הייעוץ התזונתי בקרב סטודנטים לרפואה.

Am J Clin Nutr. 2006 Sep;84(3):655-62

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה