משפחה

טיפול בביספוספונטים יכול להיות יעיל בילדים עם ארתריטיס (מתוך Archives of Disease in Childhood)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של Archives of Disease in Childhood, עולה כי בילדים עם JIA (juvenile idiopathic arthritis) טיפול בביספוספונטים יכול להיות יעיל ב- BMD (צפיפות מינרל עצם) נמוך ובשברים.

בסקירה סיסטמטית החוקרים בדקו את המידע הזמין העכשווי בנוגע ליעילות ולבטיחות של ביספוספונטים בטיפול בילדים עם JIA.

מחקרים, שנכללו בסקירת היעילות, כללו כל מחקר שהוא בילדים עם JIA, שקיבלו טיפול בביספוספונטים. סקירת הבטיחות כללה מחקרים גם של אוסטאוגנזיס אימפרפקטה.

סך הכל אותרו 94 מחקרים בהתחלה. 16 מחקרים, כולל 78 ילדים עם JIA, נכללו בסקירת היעילות. מתוכם, מחקר אחד היה רנדומאלי, 3 היו קוהורט, 11 היו סדרות של מקרים ואחד היה מחקר דיווח על מקרה.

בנקודת ההתחלה, לילדים עם JIA היו ערכי BMD מתחת לערכים הצפויים עבור ילדים בני אותו גיל ומין. טיפול בביספוספונטים העלה את BMD בהשוואה לנקודת ההתחלה בכל המחקרים. העלייה הממוצעת באחוזים בערכי BMD בעמוד שדרה נעה בין 4.5% ל-19.1%.

שיפורים בתוצאות של הנבדקים גם כן באו לידי ביטוי, כולל ירידה הדרגתית בכאב העצמות הכרוני ובנכות, ירידה בכאב בעצמות ועליה בכוח, ריפוי של כאב הגב וילדים אי-מובילים, שיכלו ללכת שוב.

59 מחקרים נכללו בסקירת הבטיחות, שכללו טיפול הנמשך עד ל-3 שנים. תופעת הלוואי הכי נפוצה, שדווחה בטיפול ורידי הייתה תגובה דמוית שפעת הפיכה, שהופיעה בעירוי הראשון. הסימפטומים טופלו על ידי acetaminophen או על ידי ibuprofen ולא הופיעו שוב במהלך העירויים הבאים.

לסיכום, בעוד שהתוצאות הללו נראות מבטיחות, האיכות של המידע הזמין משתנה ויש צורך לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Arch Dis Child 2006;91:753-761

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה