משפחה

שילוב של סטרואידים בשאיפה ושל LABA מורידים את כמות ההתקפים ב-COPD

לחולים עם COPD יש פחות התקפים, תפקוד ריאתי טוב יותר ואיכות חיים טובה יותר אם הם מטופלים בשילוב של סטרואידים בשאיפה ו-LABA (long-acting beta-agonist) כך עולה מממצאי המחקר הידוע בשם TORCH (TOwards a Revolution in COPD Health), שפורסם בפגישה השנתית של European Respiratory Society.

המרכיבים בטיפול המשולב היו סטרואידים בשאיפה (fluticasone) ו-LABA (salmeterol). הטיפול המשולב משמש לטיפול ב-COPD ובאסתמה. החוקרים מצאו כי הטיפול המשולב יותר יעיל בטיפול בתחומים הנ”ל ב-COPD לעומת פלצבו או לעומת מתן של כל אחד ממרכיבי הטיפול בנפרד.

מטרות המפתח בטיפול ב-COPD כוללות הורדת התקפים והחמרות המחלה, שיפור איכות החיים ושיפור תפקודי הריאות. יש לשאוף להשיג מטרות אלה אם רוצים לשפר את ההישרדות של החולים.

במחקר השתתפו 6112 נבדקים עם COPD לתקופה של 3 שנים עם סמיות כפולה. הגיל הממוצע של הנבדקים היה 65 ו-76% מהם היו גברים. ה-FEV1 (נפח נשיפה מאומץ בשנייה הראשונה) הממוצע לאחר מתן מרחיבי סימפונות היה 44% מהצפוי. בנוסף, 43% מהנבדקים היו מעשנים בהווה.

החוקרים חילקו את הנבדקים רנדומאלית לקבל טיפולים פעמיים ביום, כך ש-1521 נבדקים קיבלו 50 µg salmeterol פר מנה, 1534 קיבלו 500 µg fluticasone פר מנה, 1533 קיבלו את אותם מינונים של שתי תרופות אלה כטיפול משולב ו-1524 קיבלו פלצבו.

החוקרים בעיקר התעניינו במצב הבריאותי של הנבדקים, שהוערך על ידי SGRQ (St. George’s Respiratory Questionnaire), על ידי החמרות בנוניות עד חמורות ועל ידי התפקוד הריאתי, שהוערך על ידי FEV1 לאחר מתן מרחיבי סימפונות. התקפים בינוניים דרשו אנטיביוטיקה, סטרואידים סיסטמיים או שניהם והתקפים חמורים דרשו אשפוז.

לנבדקים, שקיבלו את הטיפול המשולב, היה ניקוד SGRQ עם ממוצע של 3.1 יחידות נמוך יותר בהשוואה לקבוצה, שקיבלו פלצבו (P < .001), עם 2.2 יחידות נמוך יותר מהקבוצה, שקיבלה salmeterol כטיפול יחיד (P < .001) ועם 1.2 יחידות נמוך יותר מהקבוצה, שקיבלה fluticasone כטיפול יחיד (P = .017). הטיפול המשולב היה קשור לירידה של 25% בכמות ההתקפים בהשוואה לקבוצה, שקיבלה פלצבו (P < .001), לירידה של 12% בכמות ההתקפים בהשוואה לקבוצה, שקיבלה salmeterol (P = .002) ולירידה של 9% בכמות ההתקפים בהשוואה לקבוצה, שקיבלה fluticasone כטיפול יחיד (P = .024). FEV1 לאחר מתן מרחיבי סימפונות היה גבוה ב-92 mL בהשוואה לקבוצה, שקיבלה פלצבו, 50 mL גבוה יותר בהשוואה לקבוצה, שקיבלה salmeterol ו-44 mL יותר גבוה בהשוואה לקבוצה, שקיבלה fluticasone (P < .001 עבור כולם).

לסיכום, שיפור באיכות החיים ובמצב הבריאותי של חולי COPD יכול להיות כתוצאה מהשיפור בטיפול במחלה. היות והקשר במספר תוצאות בלתי רצויות ב- COPD הוא דלקת כרונית, כמו במקרה של דלקת נשימתית כרונית ו-MI, הגיוני שמינון גבוה של סטרואידים בשאיפה יכול להיות יעיל.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה