משפחה

צריכה של מיצי פירות וירקות קשורה לדחיית הופעת מחלת אלצהיימר (מתוך American Journal of Medicine)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של American Journal of Medicine, עולה כי צריכת מיצי פירות וירקות יכולה לדחות את הופעת מחלת אלצהיימר.

עדות הולכת וגדלה מציעה, שנזק חמצוני הנגרם על ידי פפטיד של בטא עמילואיד בפתוגנזה של מחלת אלצהיימר יכול להיות מתווך על ידי מימן פרוקסיד. פוליפנולים רבים, שהם האנטי אוקסידנט הכי עשיר במזון, הם בעל הגנה נוירולוגית חזקה יותר מפני מימן פרוקסיד לעומת ויטמינים אנטי אוקסידנטים.

פרויקט Kame הוא מחקר פרוספקטיבי המבוסס על אוכלוסייה של 1836 אמריקאים יפנים בוושינגטון, שהיו ללא דמנציה בנקודת ההתחלה (בין שנת 1992-1994) ועקבו אחריהם עד שנת 2001.

בהשוואה של נבדקים, ששתו מיצים לפחות 3 פעמים בשבוע לעומת נבדקים, ששתו מיצים פחות מפעם בשבוע, ה-HR עובר מחלת אלצהיימר היה 0.25 (רווח בר סמך 95% : 0.09-0.61) לאחר תקנון לערפלנים פוטנציאלים. עבור שתיית מיצים בתדירות של פעם- פעמיים בשבוע ה-HR היה 0.84 (רווח בר סמך 95% : 0.31-2.29, p<0.01).

קשר הפוך זה נראה יותר בנבדקים עם אלל של apolipoprotein E epsilon ובאלה שלא היו פעילים גופנית. לא נמצאו קשרים עבור צריכה תזונתית של ויטמינים E, C או בטא קרוטן או עבור צריכת תה.

מיצי פירות וירקות יכולים לשחק תפקיד חשוב בדחיית הופעת מחלת אלצהיימר, בעיקר בקרב אלה הנמצאים בסיכון גבוה למחלה. תוצאות המחקר יכולות להוביל לדרך חדשה במחקר של מניעת מחלת אלצהיימר.

מגבלות המחקר כוללות : גודל מדגם מוגבל, חוסר במידע בנוגע לסוג הספציפי של כל מיץ ואפשרות לערפלנים נוספים שלא תוקננו.

לסיכום, יש צורך במחקרים נוספים בכדי לאשר את ממצאי המחקר הנוכחי וכדי לחקור כיצד צריכה של מיצי פירות וירקות שונים קשורה לסיכון של מחלת אלצהיימר.

Am J Med. 2006;119:751-759

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה