האם שיטות אבלציה טובות לטיפול ב-Barret’s Esophagus? (מתוך Gut)

מתוצאות ארוכות טווח של מחקר חדש עולה כי Multipolar Elecrocoagulation ו-Argon Plasma Coagulation דומות ביעילותן לטיפול במקרים של Barret’s Esophagus. עם זאת, יש להשיב על מספר שאלות בטרם ניתן יהיה להציע אחת מהאפשרויות הללו לשימוש מחוץ לתחום המחקר.

החוקרים מסבירים כי מספר שיטות אבלציה שימשו לטיפול ב- Barret’s Esophagus, אולם מעט מחקרים בחנו את ההשפעות בטווח הרחוק, או השוו בין שיטות טיפול שונות.

החקורים בדקו את התוצאות ב-35 חולים שחולקו באקראי לטיפול ב-Multipolar Electrocoagulation או ב-Argon Plasma Coagulation בשילוב עם טיפול נוגד חומצה. אורך Barret’s Esophagus נע בטווח שבין 2 ו-6 ס”מ.

המשתתפים טופלו אחת ל-4-8 שבועות, עד לעדות אנדוסקופית לנסיגה של המחלה, או למשך מקסימום של 6 טיפולים. החוקרים עקבו אחר המשתתפים במשך שנתיים.

מהתוצאות עולה כי שיעורי הנסיגה של המחלה בעקבות Multipolar Electrocoagulation, עומדים על 75%, הבדל לא משמעותי בהשוואה לשיעור של 63% בעקבות Argon Plasma Coagulation. יתרה מזאת, בכל אחת מהקבוצות נדרש מספר מחזורי טיפול דומה להשגת נסיגה של המחלה.

החוקרים לא מצאו השפעה על סיכויי הנסיגה של המחלה בעקבות גיל, תוצאות pH, נרחבות המחלה, מינון PPI או בקע סרעפתי. חולה אחד פיתח Stricture של הושט, אך אף אחד מהמשתתפים לא סבל מסיבוך מג’ורי, דוגמאת פרפורציה או דימום.

החוקרים מוסיפים כי לפני שניתן יהיה להמליץ על שיטות אלו לטיפול מחוץ לזירת המחקרים, יש לפתור מספר שאלות כולל התייחסות למהלך הטבעי של Barret’s Esophagus, גורמי סיכון להתקדמות המחלה, דרגת טיפול נוגד חומצה הדרוש, יעילות שיטות אבלציה שונות ותיעוד של צמצום הסיכון לסרטן.

Gut 2006;55:1233-1239.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה