משפחה

טיפול מוקדם בביספוספונטים יעיל בתינוקות עם אוסטאוגנזיס איפמרפקטה (מתוך J Pediatr)

לטיפול מוקדם ב-neridronate יש אפקטים חיוביים על גדילה ועל שיעורי שברים בתינוקות עם OI (osteogenesis imperfecta) קשה.

במחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של Pediatrics, החוקרים העריכו את היעילות של טיפול בביספוספונטים בתינוקות עם OI קשה. במחקר השתתפו 10 ילדים עם OI סוג 3. מתוכם, חמישה (קבוצה A) התחילו טיפול (2 mg/kg neridronate הניתן תוך ורידי למשך יומיים רצופים, כל שלושה חודשים), בגיל ממוצע של 37 יום וחמישה (קבוצה B) התחילו טיפול לאחר חצי שנה (גיל ממוצע של 220 ימים). 10 ילדים לא מטופלים המותאמים על פי מין, גיל והחומרה הקלינית של OI, שימשו כקבוצת ביקורת היסטורית (קבוצה C).

החוקרים מדדו משקל, אורך ומספר השברים בנקודת ההתחלה וכל 3 חודשים. הם מדדו ספירות תאי דם, רמות סידן בשתן ובסרום, רמת פוספט, קריאטינין, ALP (אלקלין פוספטז בדם), 25-hydroxyvitamin D, PTH (הורמון הפרה-טיירואיד), Oc (אוסטאוקלצין) ו-IGF-1, בדיקת שתן גם נעשתה וכן מדידת סמן של ספיגת עצם בשתן (טלופפטיד של קצה N של קולגן סוג 1) בנקודת ההתחלה וכל 6 חודשים.

חולים בקבוצת A גדלו טוב יותר משמעותית במשקל ובאורך בהשוואה לחולים בקבוצות B ו-C     (p<0.05) בחצי שנה הראשונה של הטיפול. בנוגע לשיעור השברים, השכיחות של שברים המאושרים רדיולוגית ירדה משמעותית בקבוצה A בהשוואה לקבוצות B ו-C (2.4 מול 6.0 ו-6.8 שברים פר שנה, p<0.05) במהלך ששת החודשים הראשונים של הטיפול. בששת החודשים הבאים של הטיפול הייתה ירידה משמעותית בשיעור השברים בקבוצות A ו-B בהשוואה לקבוצה C (2.0 ו-2.8 מול 5.4 שברים בשנה, p<0.05).

לסיכום, רק חולים בקבוצה A חוו עליה משמעותית ברמות אוסטאוקלצין וברמות IGF-1 לאחר 12 חודשי טיפול. הייתה ירידה משמעותית ביחס uCa/uCr בשתן בחולים המטופלים בהשוואה לחולים הלא מטופלים (p<0.05). כל החולים המטופלים חוו שיפורים באזור גוף החוליה ובמבנה גופי החוליות. הדבר היה נכון בעיקר בקבוצה A.

J Pediatr 2006;149:174-179

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה