משפחה

גורמי סיכון לזיהומים פולשניים של Escherichia coli בתקופה של שימוש נפוץ באנטיביוטיקה תוך כדי הלידה/ מאת ד”ר ברזילי עורך נאונטולוגיה

מטרת המחקר הנוכחי הייתה להעריך את גורמי הסיכון לזיהומים פולשניים של Escherichia coli בשבוע הראשון לחיים (התחלה מוקדמת) תוך התמקדות בתפקיד של שימוש באנטיביוטיקה במהלך הלידה.

במחקר, שנערך בין השנים 1997 ו-2001, תינוקות, שגילם היה מתחת לשבעה ימים ואשר בודד מדמם או מנוזל ה-CSF שלהם E coli, זוהו במדינות נבחרות של קליפורניה, ג’ורג’יה וקונטיקט על ידי Active Bacterial Core Surveillance/Emerging Infections Program Network. התינוקות בקבוצת הביקורת זוהו מסקירת רישומי לידה של מדגם אקראי של לידות חי, שנערך באותם בתי חולים בין השנים 1998 ו-1999.

סך הכל זוהו 132 תינוקות החיוביים ל- E coli, כולל 68 מקרים העמידים ל- ampicillin. שיעור הקטלניות היה 16% (21 מתוך 132 מקרים). שני שליש מהתינוקות נולדו פגים ו-49% (64 מתוך 132 מקרים) נולדו בשבוע 33 של ההיריון או לפניו. 53% מהאימהות (70 מתוך 132 אימהות) קיבלו טיפול אנטיביוטי תוך כדי הלידה. 70% מתוכן קיבלו ampicillin או penicillin.

גיל היריון נמוך (שווה או מתחת לשבוע 33), חום תוך כדי הלידה ופקיעת קרומים מעל 18 שעות היו קשורים עם עליה בסיכון לזיהום מוקדם של E coli. התוצאות היו דומות כשהנבדקים הוגבלו לאלה, שהודבקו עם זנים עמידים ל- ampicillin. חשיפה לכל טיפול אנטיביוטי שהוא במהלך הלידה, חשיפה לטיפול אנטיביוטי של בטא לקטם או טיפול אנטיביוטי במהלך הלידה של 4 שעות או יותר היו קשורים עם עליה בסיכון לזיהום של E coli ולזיהום עמיד ל- ampicillin.

בקרב פגים, חשיפה לאנטיביוטיקה תוך כדי הלידה לא נשארה קשורה עם אף אחת מהתוצאות הנ”ל במודלים של ניתוח רב משתנים. בקרב תינוקות, שנולדו במועד, חשיפה לטיפול אנטיביוטי תוך כדי הלידה למשך 4 שעות או יותר הייתה קשורה עם ירידה בסיכויים לזיהום עם התחלה מוקדמת של E coli.

לסיכום, חשיפה לטיפול אנטיביוטי תוך כדי הלידה לא העלתה את הסיכויים לזיהום פולשני עם התחלה מוקדמת של E coli. טיפול אנטיביוטי תוך כדי הלידה היה יעיל במניעת זיהום של E coli רק בקרב תינוקות, שנולדו במועד.

PEDIATRICS Vol. 118 No. 2 August 2006, pp. 570-576 – 

הערות עורך:

מחקרים רבים הצביעו על העובדה שמאז והוחל במתן טיפול מונע ל-GBS חלה עלייה בהארעות הזיהומים בחיידקים גרם שליליים. מחקר זה בדק את חומרת הזיהומים ב-E.coli. מחקר זה מזים את הסברה כי מתן אנטיביוטיקה לאם טרום הלידה יגרום להתפתחות זנים עמידים אצל הילודים. מסיבה בלתי ברורה מתן אנטיביוטיקה תןך כדי הלידה מנע התפתחות זיהומים מוקדמים ב-E.coli רק אצל ילודים במועד ולא אצל פגים. נראה לי כי נכון להמשיך ולטפל אנטיביוטית בנשים אשר טרום הלידה היו להם גורמי סיכון (גיל הריון פחות מ-33, פקיעת קרומים מעל ל-18 שעות וחום אמהי).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה