מבחן עורי לבדיקת אלרגיה לפניצילין בטוח לשימוש בנשים בהיריון (מתוך Ann Allergy Asthma Immunol)

בדיקת רגישות ל-penicillin על ידי מבחנים עוריים בטוחה לשימוש בנשים בהיריון ויכולה לזהות איזה נשים, בקרב מי שנשאית ל-GBS (group B streptococcus), יכולה לקבל טיפול מניעתי בפניצילין (לתוך הוריד) בעת הלידה לצורך הורדת הסיכון של תמותה ניאונטלית.

סקירה של רישומים רפואיים ומאגרי נתונים של בתי מרקחת חשפה 56 נשים הרות עם תרביות חיוביות ל-GBS, שהייתה להן היסטוריה המרמזת על תגובה מתווכת IgE או תגובה לא ידועה לאנטיביוטיקה מסוג פניצילין. הנשים נבחרו לעבור בדיקת רגישות לפניצילין על ידי מבחן עורי.

סך הכל אותרו 3 מקרים של מבחנים עוריים חיוביים ו-53 מקרים עם מבחנים עוריים שליליים. היו שני מקרים של תגובה אלרגית קלה למבחן העור ומקרה אחד של תגובה מיידית, כך עולה ממחקר , שפורסם במהדורת אוגוסט של Annals of Allergy, Asthma and Immunology.

פריחות עוריות עם מהלך מאוחר היו קשורות עם מתן פניצילין תוך כדי הלידה. היה מקרה אחד של פריחה מיידית למתן vancomycin באשה, שהיה לה מבחן עור חיובי לפניצילין. סך הכל היו 7 מקרים של תגובות ב-122 מחזורים של טיפול אנטיביוטי.

מבחן עורי לבדיקת רגישות לפניצילין נמצא בשימוש רחב בקרב ילדים בכדי לאבחן רגישות ל-penicillin, amoxicillin, ampicillin, dicloxacillin ו-piperacillin.

המבחן העורי מנבא אלרגיה המתווכת IgE לפניצילין, סוג זה במקרים נדירים יכול לגרום לאנפילקסיס. רוב הפריחות העוריות לאנטיביוטיקה, בעיקר מסוג מהלך מאוחר, לא מנבאות הופעת אנפילקסיס בעתיד.

לסיכום, בערך ב-3% מהמקרים, שמישהו מקבל כל טיפול אנטיביוטי שהוא עבור כל סיבה שהיא, תהיה תופעת לוואי, הכי נפוצה תהיה פריחה עורית עם מהלך מאוחר ותגובות גסטרו אינטסטינליות. אלרגיה אמיתית קורת בפחות מ-1% מהאנשים החשופים לפניצילינים.

Ann Allergy Asthma Immunol 2006;97:164-168

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה