חשיבות חיסונים בחולי IBD (מתוך Am J Gastroenterol)

ממחקר חדש עולה כי לעיתים קרובות, חולי IBD (Inflammatory Bowel Disease) אינם מחוסנים כנגד מחלות הניתנות למניעה לאחר חיסון, למרות שמערכת החיסון שלהם פגיעה ומציבה אותם בסיכון גבוה. החוקרים קוראים להשקיע מאמצים רבים יותר בחיסון חולים אלו.

החוקרים אספו 169 חולי IBD שהשלימו שאלונים באשר למצב החיסונים, חשיפה למחלות הניתנות למניעה דוגמאת Influenza,  Pneumococcus, Varicella והפטיטיס ויראלית, ואת מצבם הרפואי הכללי.

146 (86%) דיווחו על נטילת תרופות לדיכוי חיסוני בהווה או בעבר.

רק 45% זכרו שחוסנו לטטנוס בעשר השנים האחרונות, 28% קיבלו חיסון לשפעת ו-9% דיווחו על חיסון ל-Pneumococci.

העדר מודעות לצורך בחיסונים, שדווח על-ידי 49% מהמשתתפים, היה הסיבה העיקרית לכך שהחולים לא קיבלו את החיסונים. 18% נוספים טענו כי הם חששו מתופעות הלוואי האפשריות.

למרות ש-44% היו בסיכון חשיפה לנגיף HBV (Hepatitis B Viruse), רק 28% קיבלו את החיסון. מבין אלו שדווחו על חיסון ל-HBV, רק ב-33% זוהו נוגדנים הניתנים למדידה כנגד Hepatitis B Surface Antigen.

החוקרים מציינים כי החולים העתידים לקבל טיפול לדיכוי חיסוני, כמו מושתלי איברים, עוברים בדיקה של מצבם החיסוני ומקבלים חיסונים בהתאם, לפני התחלת הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש צורך בשינוי התפיסה בטיפול הארשוני בחולי IBD ומחלות כרוניות אחרות, בעלי סיכוי סביר לקבלת טיפול לדיכוי חיסוני בעתיד.

Am J Gastroenterol 2006;101:1834-1840

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה