משפחה

חשיבות שירותי רפואה משלימה ורפואה אלטרנטיבית בחולים עם מחלה קרדיווסקולרית (Am J Cardiol.)

מחקרים קודמים מצאו כי חולים כרונים מנצלים את שירותי הרפואה המשלימה והאלטרנטיבית בשיעור גבוה יותר בהשוואה לאוכלוסיה הכללית. למרות עניין שעלה לאחרונה בנושא רפואה משלימה ואלטרנטיבית במחלות קרדיווסקולרית, מעט נתונים זמינים באשר למאפייני השימוש בשירותים אלו בחולים עם מחלה קרדיווסקולרית בארה”ב.

במחקר חדש השתמשו החוקרים בתוצאות National Health Interview Survey משנת 2002 וניתחו את תוצאות ניצול שירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית בקרב 10,572 משיבים עם מחלה קרדיווסקולרית.

36% מהמשיבים עם מחלה קרדיווסקולרית ניצלו את שירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית (פרט לתפילות) במהלך 12 החודשים הקודמים. הטיפולים השכיחים ביותר היו תרופות טבעיות (18%) וטיפולי גוף-נפש (17%). מבין התרופות הטבעיות, התרופות השכיחות היו echinacea, garlic, ginseng, ginkgo biloba ו-glucosamine, עם או ללא Chondroitin. מבין טיפול גוף-נפש, נשימות עמוקות ומדיטציה היו השכיחים ביותר.

סה”כ, שירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית שימשו בעיקר בחולים עם תלונות שריד-שלד (24% מהמשיבים שדיווחו על טיפולי גוף-נפש, 22% מאלו שנטלו תרופות טבעיות, 45% מאלו שניצלו אחד משירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית).

טיפולי גוף-נפש שימשו גם לטיפול בחרדה ודיכאון (23%) וסטרס או בריאות נפשית וחוסן בריאותי (16%).

השימוש השכיח ביותר של תרופות טבעיות היה בהתקררויות ראש וחזה (22%). מספר קטן יותר מהמשיבים (10%) השתמש בשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית ספציפית למצב הקרדיווסקולרי שלהם (5% ליל”ד, 2% למחלה קורונרית, 3% לאי-ספיקה וסקולרית, פחות מ-1% לאי-ספיקת לב או שבץ).

אולם, מרבית המטופלים בשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית בעקבות המחלה הקרדיווסקולרית שלהם טענו כי הטיפולים עזרו להם (80% בעקבות תרופות טבעיות, 94% בעקבות טיפולי גוף-נפש).

ניצול שירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית היה שכיח יותר במשיבים צעירים, נשים, אסייאתים ואלו בעלי השכלה והכנסה גבוהות יותר.

לסיכום, שירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית, בעיקר תרופות טבעיות וטיפולי גוף-נפש, שכיחים בארה”ב בחולים עם מחלות קרדיווסקולריות ומשקפים את השימוש בשירותים אלו באוכלוסיה הכללית. אולם, שימוש בשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית לטיפול ספציפי במחלות קרדיווסקולריות הינו פחות שכיח.

Am J Cardiol. 2006 Sep 1;98(5):673-680

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה