לידה מוקדמת – מנקודת המבט של ההורים (Pflege)

קיימים מעט מאוד מחקרים הבוחנים את ההשפעות ארוכות הטווח בהורים החווים ומתגברים על לידה מוקדמת. סקירה ספרותית חדשה מצאה כי בעיקר אמהות מציגות תגובות אמוציונליות אינטנסיביות כתוצאה מלידה מוקדמת. תגובות אלו באות לידי ביטוי בצורת פחד מפני מוגבלות או תמותה של הילד, כמו גם תחושות של אי-כשירות והשלמה עצמית לא-מלאה.

ייעוץ והדרכת הורים לילדים שנולדו בלידה מוקדמת הינו תחום חשוב ברפואת ילדים. הציפיות מהמטפלים הם לתגובות הולמות ומענה הולם לצרכים והמצבים הבעיתיים הניצבים בפני הורים אלו. כיום קיים בסיס מוגבל להגשמת מטרה זו. ניתוח ספרותי נועד לאסוף את כלל המידע הקיים ולפרסמו עבור מטפלים, בתיאוריה ובפועל. בצורה זו ניתן יהיה ליצור נוסחה מוגדרת בצורה מפורטת יותר עבור המטפלים.

החוקרים סקרו מספר מאגרי מידע וקטלוגים של University and Regional Library of Munster ואת Central Library for Medicine בקולון בחיפוש אחר המונח “premature birth” ושילובים שונים של המונח.

מתוצאות המחקר עולה בבירור כי הפרספקטיבה של החוקרים המטפלים מוגבלת בעיקר לבעיות הנוכחיות והאקוטיות של ילדים והורים בתקופת השהות בבית החולים לאחר הלידה.

לאור העליה בתחלואה בטווח הרחוק  של יילודים שנולדו בלידה מוקדמת והשהות בבית החולים עקב כך, מטפלים עשויים להרוויח מהבנת הקשיים למצבים הקשים להם נחשפים הורים בעקבות לידה מוקדמת. 

מהמצב הנוכחי של המחקרים בתחום בולטת מאוד העובדה שנושא השלמת ההורים לילדים שנולדו בלידה מוקדמת עם הבעיות הניצבות בפניהן לא נבדק לעומק באמצעות תהליכים סטנדרטיים.

Pflege. 2006 Jun;19(3):146-55

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה