משפחה

טכניקה חדשה להפקת תאי גזע אנושיים עובריים ללא הרס של העובר (מתוך Nature)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של Nature, עולה כי ניתן להפיק תאי גזע אנושיים עובריים מבלסטומר יחיד וכי תהליך זה אינו הורס את העובר.

היכולת ליצור שורות של תאי גזע חדשים וטיפולים ללא הרס של העובר יכולה לטפל בדאגות אתיות ויכולה לאפשר יצירת רקמה מותאמת עבור ילדים ואחים, שנולדו בעזרת תהליך של אבחון גנטי של העוברים טרם השתלתם ברחם (עוברי PGDpreimplantation genetic diagnosis embryos).

בשנה שעברה החוקרים הראו, שאפשר להפיק תאי גזע מבלסטומר יחיד של עובר עכברי מוקדם. כעת החוקרים בדקו ממצא זה על עוברים אנושיים.

עם ההתפתחות השגרתית של תאי גזע עובריים, מסה של תאים מוסרת מהעובר וגורמת להרס שלו. בניגוד לכך, הטכניקה הנוכחית מסירה רק בלסטומר אחד.

ב-10 ניסויים נפרדים החוקרים הראו ששורות תאי גזע אנושיים עובריים יכולים להיות מופקים מבלסטומר יחיד. שורות אלה הראו התרבות לא ממוינת למשך יותר מ-8 חודשים ונראו דומים בכל האספקטים לשורות, שהופקו על ידי הטכניקות השגרתיות.

דיווחים רבים מציעים, ששיעור ההישרדות, ההתפתחות וסיכויי ההשרשה אינם שונים בין עובר אנושי, שנשאר שלם בשלב הבלסטוציט או עובר אנושי, שעבר ביופסית בלסטומר לצורך PGD. אך עד אשר הספקות בנוגע לבטיחות הטכניקה לא יפתרו, החוקרים לא ממליצים על ביצוע פרוצדורה זו מחוץ להקשר של PGD.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה