משפחה

על השימוש ברפואה משלימה ואלטרנטיבית במטופלים חולי סרטן במסגרת רפואת ילדים (מתוך Pediatr Blood Cancer)

מטרתו של מחקר חדש שנערך לאחרונה הייתה לבסס את היקף השימוש, סוגי הטיפולים שבשימוש, גורמים משפיעים, הסיבות לבחירה והעלות של רפואה משלימה ו/או אלטרנטיבית

(CAMcomplementary/alternative medicine) במטופלי סרטן ברפואת ילדים, וזאת במרפאה מסויימת בטורקיה בה נערך המחקר.

החוקרים ציינו כי אחד הנושאים החשובים בטיפול בסרטן הינו השימוש ההולך וגובר ברפואה משלימה ואלטרנטיבית.

לצורך המחקר, 95 מטופלים שטופלו במרפאה זו בין השנים 1999 ל-2000 מילאו שאלונים מפורטים המתייחסים לנתונים דמוגרפיים ולמידע בנוגע לשימוש ב-CAM.

החוקרים דיווחו כי 49 מטופלים (51.6%) השתמשו בסוג אחד או יותר של CAM. הסוג השכיח ביותר (71.4%) היה רפואת עשבים ומוצרי צריכה ביולוגיים (תמצית עלי סרפד, תמציות צמחים, דבש של Anzer). הסוג השני בשכיחותו, כך על פי הדיווח, היה טיפול דתי (40.8%).

החוקרים הדגישו כי לא נמצאה התאמה בין שימוש ב-CAM להשכלת ההורים, לרמת ההכנסה, מספר האחאים, לפרוגנוזה של המחלה, למידת שביעות הרצון מרמת המידע שנמסרה מהרופא המטפל בזמן האבחנה או לאמונה במידע שנמסר מהרופא בנוגע לפרוגנוזה. בנוסף, כל המטופלים השתמשו ב-CAM בנוסף לטיפול הקונבנציונלי.

החוקרים סיכמו באומרם כי יותר ממחצית מהמטופלים השתמשו ב-CAM, כשתמצית סרפדים הייתה החומר השכיח מכולם, וכי המטופלים הביעו רמת אמון גבוהה ברופאים המטפלים ובטיפולים הקונבנציונליים שהוצעו להם. ואולם, מטופלים רבים האמינו כי טיפולים משלימים אינם מזיקים ולפיכך שווים את הניסיון.

לידיעה המלאה

2006 Aug 9 Pediatr Blood Cancer

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה