משפחה

האם כרונומודולציה עוזרת לטיפול בסרטן קולורקטלי ? (מתוך Clinical Oncology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של Clinical Oncology, עולה כי התאמה של מסירת הכימותרפיה למחזורים קבועים במהלך היממה מספקת יתרון הישרדות בגברים עם סרטן קולורקטלי.

התאמה של מסירת התרופה לשעונים מחזוריים של 24 שעות, שמתזמנים את התפקוד הגופני, מספקת יתרון הישרדות משמעותי בגברים, אך לא בנשים לעומת לוח הזמנים הסטנדרטי.

מחקרים קודמים הצביעו על כך ש-chronomodulation משפר את הסבילות לטיפול ואת הפעילות האנטי סרטנית בהשוואה לטיפול של עירוי בקצב קבוע בחולים עם סרטן קולון גרורתי.

במחקר השתתפו 564 נבדקים, שחולקו רנדומאלית לקבל fluorouracil, leucovorin ו-oxaliplatin בשיטת chronomodulation במהלך 4 ימים או לקבל את אותם חומרים בדרך קונבנציונאלית במהלך יומיים.

חציון ההישרדות היה 19.6 חודש בשיטת ה- chronomodulation ו-18.7 חודש בטיפול הסטנדרטי. אף על פי כן, מין היה פקטור ההישרדות היחיד הכי משמעותי.

בגברים, שיטת chronomodulation הורידה את הסיכון לתמותה ב-25% (בממוצע של 21.4 חודש מול 18.3 חודש), בעוד שבנשים הסיכון עלה ב-38% (16.3 חודש מול 19.1 חודש).

הסבר אפשרי מבין ההסברים האפשריים של ההבדלים בין המינים הוא שהתרופות יותר רעילות לנשים. בעצם, דרגות רעילות 3 או 4 היו גבוהות ב- 15.3% בנשים למרות שניתן להם עוצמות מינון נמוכות יותר של fluorouracil ושל oxaliplatin.

בנוסף יתכן כי לגברים ולנשים יש סרטן קולורקטלי השונה גנוטיפית ושגם לפרמקולוגיה במהלך היממה התלוית מין יש גם תפקיד.

לסיכום, במחקר זה מין הוא הפקטור העיקרי, שקובע את המינונים הבטוחים של הכימותרפיה ואת הזמנים האופטימאליים של הטיפול. המחקר פתח את הדרך למחקר נוסף ולאסטרטגיות של תפירת טיפולי כרונומודולציה במחלת הסרטן עבור כל חולה ועבור שעוני התפקוד (במהלך 24 שעות) של הגידול.

J Clin Oncol 2006;24:3562-3569

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה