משפחה

ליישמניאזיס עורית תורמת לעמידות של האורגניזם לאנטימון במחלת קלה אזר (מתוך Journal of Infectious Diseases)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי ההתפשטות של ליישמניאזיס עורית לאחר קלה אזר (PKDL post-Kala Azar dermal leishmaniasis) עשוייה להיות אחראית לעמידות הגוברת של האורגניזם הגורם לקלה אזר ל- sodium antimony gluconate. המחקר פורסם בכתב העת למחלות זיהומיות (Journal of Infectious Diseases).

החוקרים הדגישו כי ל-PKDL, תולדה של ליישמניאזיס ויסצרלית שטופלה, הידועה גם בכינוי קלה אזר, יש תפקיד חשוב בשימור התפשטות קלה אזר, מכיוון שהיא משמשת מאגר עבור הטפיל בין המגפות. המאגרים עשויים להעביר לאחר מכן את הזיהום לאנשים אחרים דרך נשיכת זבוב החול (anthroponotic transmission), ולגרום לליישמניאזיס ויסצרלית במקבלים, הסבירו החוקרים.

מספר הולך וגובר של טיפולים כושלים וצורך במינונים גבוהים יותר של sodium antimony gluconate כדי לטפל בליישמניאזיס עורית הם שהניעו את צוות המחקר לבדוק את ההיקף של עמידות לתרופה בליישמניאזיס עורית וויסצרלית. המחקר בוצע באיזורים של תנגודת נמוכה, בינונית וגבוהה לתרופה במזרח ובצפון הודו.

החוקרים העריכו את התגובה הקלינית וביצעו מחקרי רגישות לתרופה של Leishmania Donovani שבודד מ-19 מטופלים עם קלה אזר ו-18 מטופלים עם PKDL תוך שימוש בבדיקת רגישות במבחנה ובדיקה גנטית לנוכחות גנים של עמידות לתרופה.

החוקרים דיווחו כי תנגודת ל- sodium antimony gluconateהוגדרה כ- ED50 גבוה מ-11ug/ml, המצביעה על המינון הדרוש לחיסול יותר מ-50% מה- amastigotes.

בסך הכל, ה- ED50של זנים עמידים של PKDL הייתה גבוהה בהרבה, ועמדה על 20 ug/ml, וזאת בהשוואה ל-15.7 ug/ml בקרב זנים עמידים של קלה אזר. משך הטיפול הארוך יותר ב-PKDL, המוביל לחשיפה ממושכת יותר ל- sodium antimony gluconate, יכל להוות את הגורם לעמידות לתרופה ולצורך במינונים אפקטיביים גבוהים יותר, כך הציעו החוקרים, והוסיפו כי ה- ED50של הטפילים שבודדו נמצא בהתאמה גבוהה לתגובה הקלינית.

הבדלים ב- pgp-A gene polymorphismנצפו אף הם בין זנים שלPKDL לאלה של קלה אזר, ציינו החוקרים. שינויים גנטיים בטפילים לאחר טיפול עשויים להיות אחראיים ל- polymorphisms, כך על פי החוקרים.

החוקרים סיכמו באומרם כי הפצה בקהילה של זנים עמידים בצורת PKDL יכולה לגרום להחלפתם של זנים רגישים בזנים עמידים, ולהוביל לעלייה בקלה אזר עמידה לאנטימון.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

J Infect Dis 2006;194:302-306.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה