משפחה

האם גירוי סב תלמי משפר מצב רוח וחרדה בחולי פרקינסון ? (מתוך Archives of Neurology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של Archives of Neurology, עולה כי גירוי סב תלמי לשם שיפור השליטה במחלת פרקינסון משפר מצב רוח, חרדה ואיכות חיים. הממצא הינו בניגוד למספרים ההולכים ועולים של דיווחים של הפרעות אישיות חמורות הנוצרות על ידי גירוי כזה.

במחקר השתתפו 20 חולי פרקינסון, שעברו ניתוח להשתלת אלקטרודות בי לטראליות בגרעין סב תלמי.

הנבדקים הוערכו 6 ו- 24 חודשים לאחר הניתוח עבור שינויים באישיות, באיכות החיים ובתפקוד סוציאלי.

על פי הממצאים, הנכות המוטורית שופרה ב-81% לאחר 6 חודשים ו-ב67% לאחר 24 חודשים. המינון של Levodopa ירדו ב-79% וב-66% לאחר 6 ולאחר 24 חודשים. סיבוכים הקשורים ל- Levodopaהשתפרו ב-84% לאחר 6 חודשים וב-70% לאחר 24 חודשים.

חומרת הדיכאון השתפרה ב-21% וב-33% לאחר 6 ו-24 חודשים בהתאמה. חומרת החרדה השתפרה ב-43% ו-ב64% לאחר 6 ו-24 חודשים בהתאמה. איכות החיים שופר ב-26% לאחר 24 חודשים.

החוקרים מדגישים כי הנבדקים במחקר זה נבחרו בזהירות. לאף אחד מהם לא הייתה היסטוריה של הפרעת אישיות חמורה. בהתחשב בכך, לגירוי סב תלמי יש יעילות לא רגילה על סימפטומי פרקינסון ללא שינוים של המצב הקוגניטיבי הכללי.

בנוסף לכך, הפרוצדורה לא גורמת לתופעות פסיכיאטריות חמורות בלתי רצויות או שינוי של אישיות החולה. לסיכום, יש צורך במחקרים קליניים גדולים יותר לחקור את הנושא, אך יש להיזהר בבחירת הנבדקים.

Arch Neurol 2006;63:1090-1095

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה