מתן טיפול בו זמנית ל-HIV ול-TB (מתוך J Infect Dis)

מתן טיפול בו זמנית ל-HIV ול-TB (שחפת) הוא מאתגר, בהתחשב באינטראקציות בין התרופות, ברעילות החופפת ובהחמרת הסימפטומים הקליניים בשל IRIS (immune reconstitution inflammatory syndrome). במחקר הנוכחי החוקרים העריכו אם טיפול בו זמנית ב-TB משפיע על התגובה הוירולוגית לטיפול האנטי רטרו ויראלי והאם הזיהום ב-HIV משפיע על שיעור ההישנות של TB.

המחקר כלל מידע משלושה בית חולים בלונדון, ששם זוהו 111 חולי HIV עם TB, שקיבלו קומבינציה של טיפול אנטי רטרו ויראלי וטיפול ב-TB בו זמנית. לאחר מכן, מקרים אלה הותאמו לשני סטים של קבוצות ביקורת לצורך השוואה. קבוצות הביקורת כללו : 111 חולי HIV ללא TB, שהתחילו לקבל טיפול אנטי רטרו ויראלי בערך באותה תקופת זמן (הם הותאמו עבור מין, אתניות, רמת CD4 בנקודת ההתחלה ומשטר הטיפול האנטי רטרו ויראלי), ו-156 חולים ללא HIV, שקיבלו טיפול ל-TB במשך אותה תקופת זמן.

שיעורי התגובה לטיפול האנטי רטרו ויראלי (הוגדר כעומס ויראלי הנמוך מ-400 עותקים פר ml לאחר שישה חודשים) לא השתנה משמעותית בין חולי ה-HIV וה-TB ובין חולי ה-HIV ללא ה-TB (87% ו-88% בהתאמה). כשהאנליזה כללה רק מקרים, שהתחילו טיפול אנטי רטרו ויראלי לאחר טיפול ב-TB הממצאים היו דומים : השיעור של תגובה וירולוגית היה 87% בקרב חולים עם TB ו-91% בקרב חולים ללא TB.

שיעורי הישנות של TB לא השתנו באופן ממשי על ידי מצב ה-HIV : 3% מחולי HIV ו-1% מהחולים ללא HIV חוו הישנות במהלך המעקב (חציון של 38 ו-20 חודשים בהתאמה).

לסיכום, תוצאות מחקר זה תומכות בגישה של טיפול אגרסיבי ב-HIV וב-TB בכדי להקטין למינימום את התוצאות הבלתי רצויות של שתי המחלות. במחקר זה הייתה חסרה התייחסות כל שהיא ל-IRIS. אין זה ברור אם העדר התייחסות זו משקפת שכיחות נמוכה של IRIS באוכלוסיית מחקר זו או פשוט, שהסיבוכים של IRIS לא היו מספיק משמעותיים קלינית בכדי להשפיע על התוצאות.

למרות זאת, ממצאי המחקר תומכים בעדות הולכת וגדלה המציעה, שאפשר לטפל ב-HIV וב-TB בהצלחה בו זמנית ושהיתרונות של גישה אגרסיבית זו עולים על הסיכונים הכרוכים בדחיית הטיפול ב-HIV.

J Infect Dis 2006 May 15; 193:1437-40

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה