משפחה

השפעות Losartan על משך הפעילות הגופנית בחולים עם הפרעה לתפקוד חדר שמאל (Am J Cardiol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי Losartan מסייע בהורדת יתר לחץ דם במאמץ ומשפר את הסיבולת למאמץ בחולים עם הפרעה דיאסטולית לתפקוד חדר שמאל. עם זאת, הממצאים אינם תקפים עבור טיפול ב-Hydrochlorothiazide.

החוקרים מצאו כי Losartan ו- Hydrochlorothiazideמביאים לירידה דומה בלחץ הדם בזמן מאמץ, אך מצאו כי רק Losartan הביא לשיפור בזמן הפעילות הגופנית.

החוקרים הגיעו למסקנה זו לאחר שעקבו אחר 40 חולים שחולקו באקראי לטיפול ב- Losartan במינון 50 מ”ג, או Hydrochlorothiazide במינון 12.5 מ”ג.

לאחר 6 חודשי טיפול, לחץ הדם הסיסטולי בזמן מאמץ ירד בצורה דומה. עם זאת, משך זמן הפעילות הגופנית על הליכון עלה באופן משמעותי מ-894 ל-951 שניות תחת טיפול ב-Losartan, בהשוואה להעדר שינוי משמעותי תחת טיפול ב- Hydrochlorothiazide (842 לעומת 872 שניות).

בנוסף, בזמן פעילות גופנית כזו לא נרשם שינוי בתצרוכת החמצן בקרב מטופלי Losartan, אך נרשמה ירידה בקרב מטופלי Hydrochlorothiazide. יתרה מזאת, מטופלי Losartan זכו לשיפור משמעוית במדדי איכות החיים. לא נרשם כל שינוי בקרב מטופלי Hydrochlorothiazide.

לסיכום, החוקרים כותבים כי מאחר ש-Losartan חוסם את השפעות Angiotensin II, התוצאות רומזות כי ייתכן ש-Angiotensin II משפיע על התפקוד הדיאסטולי של חדר שמאל ועל הסיבולת למאמץ, מעבר להשפעותיו על לחץ הדם.

Am J Cardiol 2006;93:383-385.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה