האם קיים יתרון למינון סטטינים גבוה יותר? (J Am Coll Cardiol)

מטה אנליזה חדשה הכוללת 4 מחקרים גדולים מצביעה על כך שטיפול במינון גבוה של סטטינים משפר משמעותית את התוצאות הקרדיווסקולריות בהשוואה לטיפול סטנדרטי במינון נמוך.

מהאנליזה שכללה למעלה מ-27,000 חולים עולה כי החוקרים בטוחים ב-99.99% כי מינון גבוה של סטטינים עדיף על טיפול במינון רגיל במניעת התקפי לב ושבץ.

החוקרים בדקו את הנתונים ממחקרים שכללו Atorvastatin, Pravastatin ו-Simvastatin. המינונים נעו בטווח שבין 10 מ”ג ביום של Atorvastatin ועד 80 מ”ג ביום של Atorvastatin או Simvastatin.

מניתוח התוצאות עולה כי בנבדקים שטופלו בסטטינים במינון גבוה נרשמה ירידה משמעותית של 16% בסיכון למוות קורונרי או התקף לב. אותה ירידה זוהתה בסיכון למוות קורונרי או אירוע קרדיווסקולרי כלשהו.

החוקרים לא זיהו הבדל בשיעורי התמותה הכוללת או בשיעורי התמותה מסיבה לא-קרדיווסקולרית, אך זוהתה מגמה של ירידה בתמותה קרדיווסקולרית (ירידה של 12% בסיכון).

לאור הממצאים הללו, החוקרים מסכמים כי מדובר באפשרות גדולה לצמצם את שכיחות התקפי לב, והם מקווים שהמחקר יעודד גם את המטופלים וגם את הרופאים לבדוק אילו חולים צריכים לקבל טיפול בסטטינים, ואם כן, אז מהו המינון המתאים.

J Am Coll Cardiol 2006;48:438-445.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה