משפחה

הצעות לשינויים בתהליך אישור התרופות בארצות הברית (מתוך New Englang journal of Medicine)

במסמך דיון המשקף את עמדת ארצות הברית, המחבר תיאר את הנושאים העכשוויים והבעיות בנוגע לפיתוח תרופות, בעיקר באזורים תרפואטים עם החזרה פיננסית נמוכה של ההשקעה.

ביקורות אחרונות על תהליך פיתוח תרופות התמקדו על העלות הגבוהה של התרופות וההבדל בין העלויות של תרופות אלה בארצות הברית ובארצות מפותחות אחרות, כגון קנדה ובריטניה.

בנוסף לדאגה בנוגע לעלות, נושא חדש יותר העומד על הפרק הוא הציבור, שאיבד את אמונתו ביושר של התעשייה וביכולת שלה לספק תרופות בטוחות ויעילות. נושא זה עלה לאחר סדרה של חשיפות בנוגע לרעילות של תרופות, שחלק מהאנשים טענו, שהם הוסתרו מהציבור ומבודקי התרופות. בנוסף, הועלתה ההצעה שחלק מגופי ביקורת התרופות הלאומיים אינם מחמירים מספיק בבדיקת התרופות.

המחבר מציע 4 הצעות לשינויים קיצוניים בתהליך פיתוח ואישור תרופות בכדי לעודד פיתוח של תרופות למחלות הקורות באוכלוסיה המזדקנת. השינויים המוצעים מתוכננים לספק תמריצים להדגים בטיחות ארוכת טווח של התרופה, לבצע מחקרים של השוואה בין תרופות, להשלים התחייבויות של שלב 4, להפוך מרקרים ביוכימיים למשתנים משמעותיים קלינית ולעודד פיתוח תרופות עם סיכון מסחרי גדול.

המחבר מסכם כי השינויים המוצעים ישתמשו בתמריצים בכדי לעודד פיתוח תרופות לטיפול ולמניעת מחלות, שאין לנו אופציות טיפוליות עכשוויות עבורן ובכדי לפתח תרופות חדשות בטוחות יותר ויותר יעילות לטיפול במחלות, שלהן קיימים טיפולים עכשוויים.

N Engl J Med 2006; 355: 618-623

לידיעה ב-NeLM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה