משפחה

Troglitazone מאט התפתחות טרשת עורקים בחולי סוכרת תלוי אינסולין (Diabetes Care)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של Diabetes Care, עולה כי טיפול ב- troglitazone (שהוא thiazolidinedione) מוריד התפתחות טרשת עורקים תת קלינית בחולי סוכרת סוג 2, אשר זקוקים לטיפול באינסולין.

ביחד עם הורדת הצורך באינסולין, שיפור רמות השומנים ויתרונות נוספים, ל- thiazolidinedione ככל הנראה יש גם אפקטים אנטי טרשתיים.

החוקרים ניסו להעריך את ההשפעה ארוכת הטווח של טיפול ב- thiazolidinedione ב- 299 נבדקים חולי סוכרת, שקיבלו כל יום 400 mg של troglitazone או פלצבו. הנבדקים גם חולקו על פי IMT (intima-media thickness) של CCA (common carotid artery) בנקודת ההתחלה : פחות מ-0.8 mm, 0.8 mm או יותר מ-0.8 mm. בנוסף נלקח בחשבון גם אם הייתה להם מחלה קרדיווסקולרית נפוצה או לא.

לאחר שנתיים, רמת גלוקוז בצום, רמת אינסולין ורמת HbA1C היו נמוכים יותר משמעותית בקבוצת troglitazone. אך הערכים הממוצעים של  שינוי CCA-IMT לא השתנו משמעותית בין טיפול אקטיבי ובין פלצבו.

אף על פי כן, בתת קבוצת עם CCA-IMT הכי גבוה, troglitazone הוריד משמעותית את התקדמות IMT בהשוואה לפלצבו (0.0013 mm מול 0.0084 mm פר שנה). בנוסף היו הבדלים משמעותיים בלחץ הדם. הדבר לא נראה בחולים עם IMT נמוך.

לפיכך, החוקרים מציעים שסנסיטיזציה לאינסולין והורדת לחץ הדם יכולים להיות מנגנונים, שבעזרתם troglitazone מוריד התקדמות של טרשת עורקים תת קלינית.

Diabetes Care 2006;29:1545-1553

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה