משפחה

תבחין עור מנבא שיירי תגובה חיסונית לאבעבועות שחורות (J Infect Dis)

ממחקר חדש עולה כי תבחין עור תוך-עורי באמצעות Inactivated Vaccinia Virus היא שיטה פשוטה ואמינה לניבוי שארית התגובה החיסונית לאבעבועות שחורות.

למרות שמקורות הכניסה של Variola Virus ו-Vaccinia Virus שונים זה מזה, הנגע העורי המופיע בעקבות תרכיב תוך-עורי עם Vaccinia Virus דומה הן בהתפתחות והן בפתוגנזה לנגע בעקבות אבעבועות שחורות. לכן, החוקרים מאמינים כי ניתן להתייחס לתרכיב הכולל Vaccinia Virus כמודל הומני לזיהום Poxvirus.

החוקרים ביצעו את התבחין העורי ב-83 משתתפים, 63 מהם חוסנו בעבר לאבעבועות שחורות. יומיים לאחר מכן, כל המשתתפים חוסנו לאבעבועות שחורות.

הופעת נגעים בעור לאחר חיסון שימש לקבוע את מצב מע’ החיסון. פוסטולות שהופיעו 8 ימים לאחר החיסון העידו על העדר חיסון לנגיף, בעוד שהופעה מוקדמת של אינדורציה סביב הנגע העידה על חיסוניות כנגד הנגיף.

ב-30 משתתפים לא זוהו שאריות חיסון לאבעבועות שחורות, ב-34 היה חיסון מינימלי וב-19 מקרים התוצאות לא היו ברורות והם הוצאו מהמשך ניתוח התוצאות. בסך הכל, רגישות התבחין העורי עמדה על 85%, הסגוליות הגיעה ל-97% בניבוי שארית חיסון לאבעבועות שחורות.

בניגוד לכך, מדדים אחרים להערכת שארית חיסון, דוגמאת תגובה ספציפית של תאי T ל-Vaccinia ונוכחות נוגדנים מנטרלים, לא הראו רגישות או סגוליות דומות לאלו של התבחין העורי. לדוגמא, רגישות בדיקת תגובת תאי T עמדה על 32% בלבד, הסגוליות עמדה על 63%.

שארית תגובה חיסונית עשר שנים לאחר חיסון לאבעבועות שחורות היא נושא חשוב מאוד ברפואה ופיתוח חיסונים. מממצאים אלו עולה כי תבחין עור הוא כלי יעיל להערכת התגובה החיסונית.

J Infect Dis 2006;194:377-384.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה