משפחה

האם חיסון משולב ניתן להשוואה לחיסון MMR ולחיסון וריצלה הניתנים בנפרד ? (מתוך Pediatric Infectious Disease)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של Pediatric Infectious Disease, עולה כי חיסון משולב של MMRV (חצבת, חזרת, אדמת ווריצלה) הוא בטוח ואימונוגני כמו חיסוני MMR ווריצלה הניתנים בנפרד.

דיווחים אחרונים מציעים, שבעוד ש-93% מהילדים מקבלים את חיסון MMR המומלץ, רק 87.5% מהילדים מקבלים את החיסון לוריצלה. על ידי שילוב של חיסונים אלה והורדת כמות הזריקות, שיעורי חיסון הוריצלה יכולים להשתפר. עדיין, זה לא היה ברור אם חיסון מרובע הוא בטוח ויעיל כמו החיסונים הניתנים בנפרד.

במחקר הנוכחי החוקרים העריכו תגובה נוגדנית של 3928 ילדים בני 12 ו-23 חודש, שחולקו רנדומלית לקבל זריקה אחת של MMRV (חלק ראשון מתוך שלושה) או זריקות של MMR ווריצלה בשני מקומות נפרדים.

החלקים השונים של חיסון ה-MMRV הראו בטיחות ואימונוגניות דומה, דבר שאישר את העקביות של תהליך הייצור. בנוסף, התגובות האימוניות, שנראו, היו ברי השוואה לאלה, שהתקבלו בפרוטוקול של שני חיסונים נפרדים.

שיעורי הימשכות קיום הנוגדנים עבור ווירוסי החצבת, חזרת, אדמת ווריצלה לאחר שנה היו מעל 95% בכל קבוצות הטיפול.

באופן כללי, כל החיסונים נסבלו היטב עם תדירות דומה של תופעות לוואי. אך MMRV היה יותר עתיד לגרום לחום בהשוואה לשני חיסונים נפרדים : 39.1% מול 33.1%. עדיין כל החומים היו זמניים ו-MMRV לא גרם יותר לפרכוסי חום בהשוואה לשני חיסונים נפרדים.

המחקר מציע כי מנה יחידה של MMRV מספקת אלטרנטיבה לזריקות הנפרדות של MMR ווריצלה בחיסון נגד חצבת, חזרת, אדמת ווריצלה.

Pediatr Infect Dis J 2006;25:615-622

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה