רמות IL-6 גבוהות מעלות את הסיכון לאירוע לבבי (Am J Cardiol)

מחקר ישראלי חדש מצא כי רמות מוגברות של IL-6 הן מדד מנבא לאירוע לבבי ותמותה בחולים עם Stable Angina או לאחר התקף לב (MI).

מטרת המחקר היתה לבחון את הערך הפרוגנוסטי של IL-6, ציטוקין פרואינפלמטורי מג’ורי שרמתו עולה בשלב האקוטי, עבור MI ותמותה באוכלוסיית חולים הסובלים ממחלה קורונרית יציבה, במהלך תקופת מעקב של 6.3 שנים בממוצע.

ד”ר פישמן וצוותו ערכו מחקר מקרה-ביקורת מקונן (Nested Case-Control Study) שכלל תחילה למעלה מ-3,000 חולים עם מחלה קרדיווסקולרית יציבה. 129 משתתפים פיתחו MI או מוות פתאומי, ומולם הקימו החוקרים קבוצת ביקורת שכללה 129 משתתפים. התוצאות מופיעות בגליון יולי של American Journal of Cardiology.

רמות IL-6 היו גבוהות יותר באופן משמעותי בקבוצת המקרים (2.34*10-8 mg/dL) בהשוואה לביקורות (1.65*10-8 mg/dL), כמו גם רמות פיברינוגן ורמות C-Reactive Protein. החוקרים מצאו כי כל עליה של 1 pg/mL (10-8 mg/dL) ברמות IL-6 בפלזמה הביאה לסיכון מוגבר ב-70% להתקף לב או מוות פתאומי.

המשתתפים עם הרמות הגבוהות ביותר של IL-6 היו בסיכון גדול פי 3 לאירוע לבבי או תמותה לבבית, בהשוואה למשתתפים בעלי הרמות הנמוכות ביותר. גם לאחר תיקנון לערכי BMI ורמות גלוקוז לא חל שינוי בסיכון.

לסיכום, ד”ר פישמן טוען כי קיים קשר חזק בין רמות IL-6 מוגברות וסיכון לאירוע לבבי ותמותה

בעתיד בחולים הסובלים ממחלה קרדיווסקולרית יציבה, במהלך מעקב ארוך-טווח.

Am J Cardiol 2006;98:14-18.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה