משפחה

האם התערבויות מוקדמות אינן מונעות אסתמה בילדים עם סיכון גבוה ? (מתוך Allergy and Clinical Immunology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של Allergy and Clinical Immunology, עולה כי הימנעות מאלרגן אבק הבית (HDM) ושינוי חומצות השומן בתזונה בשנים הראשונות לחיים אינם מונעים אסתמה, אקזמה או אטופיה בילדים עם היסטוריה משפחתית של אסתמה.

סינסיטיזציה ל-HDM וצריכת תזונה עם יחס נמוך של אומגה 3 ל- 6 fatty acid נקשרו לאסתמה. במחקר הנוכחי העריכו אם שינוי של פקטורים אלה יכול למנוע אסתמה ומחלה אלרגית בילדים צעירים.

במחקר השתתפו 616 ילדים, שחולקו רנדומלית להימנע מ-HDM, לצרוך תזונה עם יחס גבוה של אומגה 3 ל- 6 fatty acid, לקבלת שתי האופציות יחד או אף אחת מהן למשך 5 השנים הראשונות לחיים. מתוך הנ”ל רק 516 ילדים היו זמינים להערכה לאחר 5 שנים.

על מנת להימנע מ-HDM יש צורך להשתמש במצעים ובבגדים, שאינם חדירים לאלרגן ולעשות שטיפה בעזרת דטרגנט אנטי HDM. בנוגע לתזונה, עודדו את ההורים להכין אוכל בעזרת שמנים על בסיס קנולה וקפסולות שמן טונה על מנת להשיג יחס גבוה של אומגה 3 ל- 6 fatty acid.

למרות שאמצעי הימנעות מ-HDM הורידו רמת אלרגן במיטה ב-61%, לא הייתה שום השפעה על היארעות אסתמה, צפצוף או אטופיה. למעשה, אקזמה הייתה יותר נפוצה בקבוצה הימנעות מ-HDM מאשר בקבוצת הביקורת : 26% מול 19%.

ההתערבות בתזונה לא הצליחה לעלות את היחס של אומגה 3 ו- 6 fatty acid ובנוסף היא לא מנעה אסתמה, צפצוף, אקזמה או אטופיה.

למרות הממצאים של המחקר הנוכחי, מחקרים קודמים תומכים בדעה, שתחת נסיבות מסוימות, ניתן למנוע אסתמה. אך עדיין לא ברור מה הצורות הפרקטיות הכי יעילות של שינוי סביבתי מוקדם במהלך החיים ומה הנסיבות, שתחתן ראוי ליישמם.

J Allergy Clin Immunol 2006;118:53-61

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה