חשיבות PDE Isoenzyme כיעד פרמקולוגי באורולוגיה (Eur Urol.)

מחלות בדרכי השתן הן שכיחות, בעיקר באוכלוסיות מדינות המערב.

מספר החולים הגדול, בשילוב עם הגברת תשומת הלב המדעית הביאה למאמצים קליניים וניסיוניים רבים בכדי להעריך את המנגנון האחראי לתפקוד דרכי השתן.

מאמר סקירה חדש מתאר את הפיזיולוגיה והפרמקולוגיה של איזואנזימים שונים של Phosphodiesterase (PDE), עם התייחסות מיוחדת לחשיבותם האפשרית במחלות בדרכי המין והשתן באדם.

התוצאות המבטיחות בעקבות טיפול במעכבי PDE אורליים Sildenafil, Vardenafil ו-Tadalafil, המשמשים לטיפול בהפרעות בתפקודי זיקפה, דחפו מחקרים רבים לבחון את חשיבות מסלולי Cyclic GMP ו-Cyclic AMP ברקמות אחרות בדרכי המין והשתן, דוגמאת שלפוחית השתן, הפרוסטטה, השופכנים, השופכה וכן רקמות המין הנקביות.

לאור הבנה רחבה יותר של מסלולי הבקרה של מערכת המין והשתן הזכרית והנקבית, נראה כי מעכבי PDE הם טיפול הגיוני במחלות אורולוגיות. במסגרת הניסיונות הלא-נגמרים לזיהוי שיטות טיפול חדשות, מסלולי Cyclic Nucleotide Signaling צפויים להיכנס בעתיד הקרוב.

שיטות חדשות לא יתמקדו רק במסלל Nitric Oxide/cGMP אלא גם במרכיבים המשפיעים על מעבר הסיגנלים המתווך ע”י Adenosine Monophosphate, וכן טיפולים משולבים בכדי לפעול גם באתרים פריפריים.

Eur Urol.2006 Jun 6; [Epub ahead of print] 

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה