משפחה

האם שילוב של בוסטים של הקרנה חיצונית וברכיתרפיה שולטים בסרטן הערמונית ? (מתוך Urology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת מאי של Urology, עולה כי יש שיפורים משמעותיים בשליטה ביוכימית על ידי שימוש ברדיותרפיה חיצונית כתוספת לברכיתרפיה במינון נמוך בחולים עם סרטן ערמונית.

במחקר השוו שיעורי הישרדות של שילוב של EBRT (external beam radiotherapy) וברכיתרפיה לעומת טיפול בברכיתרפיה בלבד ב-189 חולי סרטן ערמונית.

החוקרים הסבירו, שההחלטה להשתמש בברכיתרפיה ולא באופציות טיפוליות אחרות בחולים אלה הייתה מולטיפקטוריאלית והתבססה על מצב הביצועים של החולה, על עדיפות ועל תוחלת חיים מצופה. לאחר בחירת ברכיתרפיה, הציעו לחולים עם גורמים פרוגנוסטים רעים טיפול אדג’ובנטי ב-EBRT.

54 מהחולים עברו טיפול הקרנה חיצוני נוסף, שניתן 3-5 שבועות לפני הברכיתרפיה. עקבו אחר החולים במשך שנתיים לפחות וכשלון ביוכימי הוגדר כשתי עליות רצופות של יותר מ-1 ng/mL ברמת ה-PSA.

בהשוואת שתי קבוצות הטיפול, לקבוצת הטיפול המשולב היה יתרון שליטה ביוכימי משמעותי, למרות קיום פרופורציה גדולה יותר של פקטורי מחלה רעים בקבוצת ה-EBRT.

שיעור ה-5 שנים ללא כישלון ביוכימי היה 80% בחולים, שעברו EBRT לעומת 50% בקבוצת החולים, שקיבלו רק ברכיתרפיה. לטיפול המשולב יש עליונות ללא תלות בפקטורי מחלה וטיפול אחרים.

לדברי החוקרים, הממצאים שלהם לא תומכים באלה של מחקרים אחרים, אך רוב מחקרים האלה אינם כוללים חולים בסיכון גבוה. עדיין צריך עבודה נוספת בכדי לקבוע מי האוכלוסייה המדויקת המטופלת בברכיתרפיה, שתהנה מיתרון של שימוש ב-EBRT כתוספת.

Urology 2006;67:1007-1011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה