האם טיפול אנזימטי משולב יעיל בחולי צליאק? (Chem Biol)

מבדיקות מוקדמות עולה כי טיפול בשני אנזימים האחראים להידרוליזה של גלוטן בתנאים הקיימים בקיבה עשוי לעזור לחולי צליאק.

בשני מאמרים המופיעים בגליון יוני של Chemistry and Biology מתארים החוקרים את הטיפול האנזיטמי האורלי, שלדעתם יכול להקל על תסמינים וסיבוכים רבים של מחלת צליאק.

תחילה החוקרים דנים בפיתוח Recombinant EP-B2, Cysteine Endoprotease המופעל עצמאית וקיים בגרעינים. במחקר, הפרקורסר של EP-B2 (פרו-אנזים) התבטא ב-Escherichia Coli. לאחר שלבי הניקוי והקיפול מחדש, הפרקורסר הופעל בתנאים חומציים בכדי לשנות את צורתו לצורה הסופית.

בדיקות נוספות של EP-B2 הראו כי הוא מבצע הידרוליזה יעילה של alpha-2 Gliadin, חלבון גלוטן רקומביננטי, באזורים המוכרים כאימונוטוקסיים בחולי צלאק.

במחקר השני, EP-B2, שפועל בתנאים חומציים, צומד עם PEP (Prolyl ENdopeptidase), אנזים אנטי-גלוטן הפועל בתריסריון. בדיקת השילוב תחת הדמיית התנאים במעי, הסתיים בדה-טוקסיפיקציה מהירה ומלאה של הגלוטן במוצרי המזון.

קיים יתרון משמעותי בטיפולים לא-תזונתיים שיאפשרו לחולי צליאק לשלב גלוטן ברמה נמוכה-בינונית בדיאטה היומית.

החוקרים מציינים כי גלוטן מצוי בכל מקום, ותוויות על מוצרי מזון לעיתים אינם מזהירים מפני נוכחות גלוטן במוצר. מהתוצאות עולה כי Recombinant EP-B2 עשוי להיות יעיל כמו טיפול תומך בחולי צליאק ומסייע להם להתמודד עם גלוטן חבוי בחיי היומיום. קוקטייל המכיל את שני האנזימים, PEP ו-EP-B2, עשוי אף לאפשר לחולי צליאק להמשיך בתזונה נורמלית יותר בעתיד.

Chem Biol 2006;13:637-648,649-658.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה