מיגרנה היא סיבוך שכיח של הפרעה ביפולרית (Headache)

בגליון יוני של Headache פורסם מאמר לפיו כאב ראש של מיגרנה קשור לעיתים קרובות במחלה ביפולרית ובמצבים אלו גם נחשב חמור יותר. לאור השכיחות הגבוהה של הפרעה ביפולרית ומיגרנה ברפואה ראשונית, החוקרים סבורים שיש מקום להמליץ על בדיקות סקר להפרעה ביפולרית בכל חולה המופיע עם תסמינים אפקטיביים ופנוטיפ של מיגרנה.

החוקרים בדקו את שכיחות הפרעה ביפולרית ומיגרנה בקרב קרוב ל-37,000 משתתפים.

כמעט 15% מהגברים ו-34.7% מהנשים עם הפרעה ביפולרית דיווחו על אבחנה של מיגרנה, לעומת 5.8% מהגברים ו-14.7% מהנשים ללא הפרעה ביפולרית.

גברים עם הפרעה ביפולרית ומיגרנה נטו יותר להחזיק בית עם משכורת נמוכה ולקבל דמי רווחה, השלמת הכנסה וסיוע סוציאלי אחר, לעומת גברים עם הפרעה ביפולרית בלבד. גברים עם הפרעה ביפולרית ומיגרנה גם נטו יותר לדווח על הופעה מוקדמת יותר, הפרעת חרדה במהלך החיים, ולקבל טיפול במספר תרופות.

נשים עם הפרעה ביפולרית ומיגרנה נטו יותר לדווח על צורך בעזרה בפעילויות היומיומיות ולדווח על מצב בריאותי סביר או גרוע, לעומת נשים עם הפרעה ביפולרית בלבד. 

מהתוצאות עולה כי מיגרנה עשויה לסווג תת-פנוטיפ של הפרעה ביפולרית. באופן ספציפי, חולים עם הפרעה ביפולרית נראים שונים במספר מדדים של חומרת המחלה. החוקרים ינסו לשחזר את התוצאות במחקר קליני גדול נפרד.

החוקרים מסכמים כי רופאים צריכים להכיר טיפולים מוכחים הטובים להפרעה ביפולרית, ויעילים גם לטיפול במיגרנה.

Headache 2006;46:973-982.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה