משפחה

האם רמות LDL נמוכות מאוד מונעות אירועים לבבים בחולי סכרת בסיכון גבוה? (Diabetes Care)

ממחקר חדש עולה כי הורדת רמות LDL באופן משמעותי מתחת לרמות המומלצות, מורידות משמעותית את הסיכון  לאירועים קרדיווסקולרים בחולי סכרת עם מחלת לב קורונרית.

בהשוואה לטיפול ב-Atorvastatin במינון 10 מ”ג ביום, הורדה מסיבית של רמות LDL, באמצעות Atorvastatin במינון 80 מ”ג ביום, הביא ליתרון קליני גדול יותר בחולים עם מחלת עורקים קורונרית יציבה.

בכדי לקבוע אם הדבר היה נכון גם בתת-קבוצה של חולים שסבלו גם מסכרת, החוקרים העריכו למעלה מ-1500 מהמשתתפים עם רמות LDL נמוכות מ-130 מ”ג לליטר. החולים חולקו באקראי לטיפול יומי ב- Atorvastatin במינון 10 מ”ג או 80 מ”ג, תקופת המעקב נמשכה 4.9 שנים.

בסיום הטיפול, הרמה הממוצעת של LDL עמדה על 98.6 מ”ג לד”ל בקבוצת המטופלים במינון 10 מ”ג, לעומת 77.0 מ”ג לד”ל באלו שטופלו במינון 80 מ”ג.

135 מטופלים (17.9%) מהמטופלים במינון נמוך, פיתחו אירועים קרדיווסקולרים מגו’ריים, כולל תמותה, MI ושבץ. 103 מטופלים (13.8%) מהמטופלים במינון גבוה פיתחו אירועים דומים. כלומר, נרשמה ירידה של 25% בין הקבוצות.

כמו כן, נמצא הבדל משמעותי לטובת מינון גבוה ביחס לזמן עד להתפתחות אירוע צרברווסקולרי וכל אירוע קרדיווסקולרי.

החוקרים ממתינים לתוצאות מחקר דפינטיבי, אך מסכמים כי מהממצאים עולה כי סטטינים במינון גבוה עשויים להיות טיפול מתאים בחולי סכרת עם מחלת לב, ללא קשר לפקטורים כמו גיל או איזון סוכר.

Diabetes Care 2006;29:1220-1226.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה