משפחה

רופאים אינם מטפלים כראוי ברמות המוגלובין-A1c גבוהות בקרב חולי סוכרת מסוג 2

מחקר פרוספקטיבי שנערך בקרב חולי סוכרת מסוג 2 המטופלים בארגון רפואי גדול מעיד כי ברוב החולים הסובלים מסוכרת מסוג 2 מצויות רמות המוגלובין-A1c גבוהות מאוד, ונדרשים לרופאים חודשים לפני שהם מתחילים במתן טיפול אנטי-סוכרתי דרך הפה.

הממצאים הוצגו על-ידי ד”ר Plauschinat מחברת נוברטיס, במסגרת ה-Scientific Sessions of the American Diabetes Association. המחקר נערך בקרב 9,416 חולים שקיבלו את המרשם הראשון של metformin, או thiazolidinedione בין ינואר 2001 לבין אפריל 2004.

כל החולים במחקר קיבלו את המרשם לפחות פעם אחת. מספר הגברים והנשים בקבוצה היה דומה, גילם הממוצע של הנבדקים היה 51 שנים ומשך המעקב הממוצע עמד על 1.9 שנים.

רמות ההמוגלובין-A1c הממוצעות עמדו על ערך של 8.4% בתחילת המחקר כאשר החל מתן הטיפול. רק 33% מהחולים השיגו את הערכים של רמות היעד של ה-ADA ומטה (7.0%) וב-67% מהחולים נמצאו רמות A1c הקרובות ל-10%.

משך הזמן הממוצע לפני חיזוק הטיפול באמצעות תרופה אנטי-סוכרתית נוספת דרך הפה עמד על 240 ימים.

רמות ההמוגלובין-A1c הממוצעות בעת הוספת התרופה השניה עמדו על 8.5%. אולם, ד”ר Plauschinat מציין כי ממצא מדאיג יותר הינו שכמחצית מהחולים קיבלו תרופה אנטי-סוכרתית שניה מבלי שנערכה מדידה של רמות ה-A1c שלהם לפני כן.

ד”ר Plauschinat מציין כי ההסבר לדחית חיזוק הטיפול היה שהחולה לא נמצא תחת מעקב הולם אחר רמות ה-A1c וכי במידה והחולים משיגים את ערך המטרה ה-ADA ממליץ על בדיקה פעמיים בשנה. במידה והחולה אינו משיג את ערך היעד, יש לערוך בדיקה לפחות 4 פעמים בשנה.

בראיון שנערך עימו, מעלה ד”ר Plauschinat הסברים אחרים: הרופאים מעריכים ביתר את הטיפול שהם נותנים לחולה, מכיון שהם רואים שהחולה חש טוב יותר ונראה טוב יותר, ולכן חושבים שהושגו יעדי הטיפול.

בנוסף, הוא מסביר, קיים מחסור בהסברה בנוגע לטיפול להשגת ערכי המטרה ולכן יש לספק הסברה זו לרופאים ועליהם לערב את החולה בתכנון תוכנית הטיפול שתותאם לו באופן אישי.

ד”ר Plauschinat מסכם כי בעוד הסימפטומים האקוטיים מטופלים, הבעיות שאינן סימפטומטיות אינן מטופלות כראוי וכי מעקב אחר ערכי A1c בלתי-תקינים עשוי לסייע בשיפור המצב.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה