משפחה

שר הבריאות החדש מתכנן שינויים מרחיקי לכת במערכת בתי החולים הציבוריים (הארץ)

רן רזניק מהארץ חושף היום כי שר הבריאות החדש, בן יזרי, והמנכ”ל המיועד, ד”ר אהוד פרישמן,  מתכננים שינויים מפליגים במערך בתי החולים בישראל הכוללים החזרת השר”פ לכל בתי החולים הציבוריים. אולם החזרת השר”פ, ע”פ הכתבה לא תהיה במתכונת הקודמת או ע”פ זו הפועלת גם היום בהדסה ושערי צדק, אלא בשיטה שונה, שבה רק לחלק מהרופאים (למנהלי מחלקות למשל – לא…) יותר לעסוק בשר”פ.

בנוסף התכנית כוללת סעיף של העברת הבעלות של חדרי המיון מבתי החולים לקופות החולים או לגורמים פרטיים כדי למנוע את ניגודי האינטרסים שהגורם המחליט על אישפוז הוא גם זה שמספק זאת.

ע”פ הכתבה סעיפי התכנית, הכוללת גם הקמת רשות אישפוז שתהיה אחראית לניהול ובקרה של כלל בתי החולים הציבוריים, גם אלה של כללית, לא נדונה עם ראשי משרד הבריאות עדיין.

לכתבה

הערת עורך מינהל רפואי: לפני כחודש התקיים יום עיון במסגרת המי”ל בדיוק בנושא הזה של תאגוד והפרטת במערכת הבריאות. השתתפו בו כמה מנהלי בתי חולים (פרופ’ יונתן הלוי משערי צדק, פרופ’ זאב רוטשטיין משיבא תה”ש ומנחה המפגש, פרופ’ יאיר שפירא, מאסותא), בנוסף לבכירים ממשה”ב והאוצר.

עמדת מנהלי בתי החולים הייתה עקרונית בעד שר”פ. פרופ’ יונתן הלוי, שהמודל הזה עובד בביה”ח שאותו הוא מנהל, כמו בהדסה עין  כרם, הגדיר זאת כ”הרע במיעוטו”.

פרופ’ רוטשטיין מתה”ש תיאר את מצוקותיו הנוכחיות כאשר הוא מוצא עצמו ברמה יום יומית “מתחנן” מול פקידי האוצר לכל מהלך או יוזמה רפואית/עסקית בבית החולים.

נראה שהיה גם קונזנזוס בין המתדיינים, לרבות פרופ’ עופר גור, יו”ר הועד המנהל של המכון הלאומי, וגבי בן נון, סמנכ”ל לכלכלה במשה”ב, על כך שאין הגיון בהעברת בתי החולים הממשלתיים לבעלות קופות החולים, תכנית שכזכור הייתה על הפרק לאחרונה.

כך שהתכנית, לפחות ברמה העקרונית,  של שר הבריאות החדש שנחשפת היום ב”הארץ” עשוייה אולי להתקל דווקא בתגובות חיוביות בקרב הנהלות בתי החולים. מה שלא ברור כל כך הוא מדוע, אם אכן המודלים של שערי צדק והדסה עין כרם עובדים טוב, לא לאמץ, לפחות בשלב ראשון מודלים שעובדים היטב ?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה