משפחה

הערכה מחודשת של סיכונים קרדיווסקולרים של תרופות אנטי דלקתיות

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יוני של British Medical Journal, עולה כי מינון גבוה של חלק מתרופות NSAIDS (non-steroidal anti-inflammatory drugs) קשור לסיכונים קרדיווסקולרים דומים לאלה של הדור החדש של תרופות אנטי דלקתיות הידועות כמעכבי COX2 (cyclooxigenase 2) כגון : Vioxx, Celebrex ו- Bextra.

החוקרים ביצעו מטה- אנליזה של כל המחקרים הרנדומלים הזמינים שהשוו, טיפול במעכבי COX2 ובפלצבו, או טיפול במעכבי COX2 וב-NSAIDS ישן, תוך רישום של אירועים קרדיווסקולרים חמורים.

המידע כלל 138 מחקרים ו- 140,000 משתתפים. מטה אנלזיה זו מספקת הערכה יותר אמינה של הסיכונים הקרדיווסקולרים של תרופות אלה, היות והמחקרים האינדיבידואלים היו קטנים מדי לענות על שאלה זו.

המחקר הראה כצפוי, שטיפול במעכבי COX2 נקשר לעליה בסיכון של אירועים ווסקולרים, בעיקר אוטם לב. למרבה הצער לא היה מספיק מידע בכדי להעריך אם סיכונים אלה היו תלוי מינון או אם הסיכונים משתנים בקרב אנשים המשתמשים באספירין ואלה שלא משתמשים באספירין.

המחקר גם הראה, שמינונים גדולים של שתי תרופות NSAIDS : diclofenac ו- ibuprofen, נמצאו קשורות לעליה דומה בסיכון של אירועים ווסקולרים כמו של מעכבי COX2. למרות שהסיכונים במינון גבוה של NSAID אחר בשם naproxen היו נמוכים יותר.

למרות אלה, העלייה בסיכון של אירועים ווסקולרים הייתה מתונה בקרב אנשים, שהשתתפו במחקרים אלה, כך שעבור כל 1000 איש, שלקחו NSAIDS או מעכבי COX2, סביב 3 אנשים בשנה חוו אירוע ווסקולרי כגון אוטם לב.

החוקרים סיכמו שיש צורך במחקרים רנדומלים גדולים בכדי לזהות לאיזה NSAIDS יש פחות בעיות קרדיווסקולריות וגסטרו אינטסטינליות.

BMJ Volume 332, pp 1302-5

לידיעה ב-Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה