משפחה

האם חיסון אינפלואנזה משולש בטוח בחיסון תינוקות בריאים ? (מתוך Pediatrics)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת מאי של Pediatrics, עולה כי מתן של חיסון אינפלואנזה משולש לילדים בריאים בין הגילאים 6-24 חודש הינו בטוח.

על פי החוקרים אין אינדיקציות לתופעות לוואי רציניות עקב חיסון אינפלואנזה לילדים קטנים, ולכן הם ידחפו הורים לחסן את ילדיהם בחיסון זה.

במחקר השתתפו יותר מ-13,000 ילדים בריאים בגילאים 6-23 חודש, ומטרתו הייתה לבדוק את הבטיחות של מתן חיסון אינפלואנזה משולש רוטיני.

לא נמצאו תופעות לוואי רציניות הקשורות לזריקה הראשונה של חיסון אינפלואנזה המשולש. מחלת דרכי אוויר ראקטיביות הייתה המצב היחיד שהגיעה למשמעות סטטיסטית, ועבורו החיסון סיפק הגנה.

פרינגיטיס קרתה יותר בצורה משמעותית לעיתים קרובות לאחר הזריקה השנייה של החיסון בסדרות, אך נראה כי זריקה זו מגנה בפני סינוסיטיס.

לפי החוקרים, חשיפה לכל מנה שהיא של החיסון סיפקה הגנה גדולה נגד אינפלואנזה.

המחקר מראה, שתופעות לוואי, שייתכן וניתן לייחסן לחיסון בקרב ילדים צעירים בריאים הן בלתי נפוצות. החיסון הינו בטוח ויש להשתמש בו לדעת החוקרים.

הסיבה, שחיסון זה עתה מומלץ לתינוקות וילדים קטנים הוא, שהם יכולים להיות מאוד חולים עקב הדבקה באינפלואנזה. במהלך השנים האחרונות, מספר מחקרים הראו, ששיעור האשפוז הקשור לאינפלואנזה בקרב ילדים קטנים דומה לזה של מבוגרים מעל גיל 65.

Pediatrics 2006;117:e821-e826

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה