משפחה

האוצר הגיע לסיכום עם יבואני התרופות על שינוי בתמחור שצפוי להביא להפחתה של 20% תוך 4 שנים (YNET)

משרד האוצר הכריז היום על כך שמחירי התרופות צפויים לרדת תוך 4 שנים ב-20%. זאת כיוון שבסיס המחיר של התרופות המיובאות יוחלף ובמקום הצמדה לרמות המחיר הממוצע הנהוג במדינות מערב אירופה (“מודל הולנד”), יוצמדו המחירים למדינות אירופאיות שבהן מחירי התרופות זולים יותר כמו הונגריה, פולין, ספרד ופורטוגל.

צעד זה נעשה בשיתוף פעולה עם ארגון הגג של החברות הרב לאומיות הפועלות בישראל, פארמה ישראל.

לדיווח ב-YNET

הערת עורך שיווק ומינהל רפואי: משמעות ההוזלה על תרופות מרשם הנמצאות בסל קטנה יחסית. זאת כיוון שהצרכן הסופי עשוי להנות רק מהוזלת השתתפותו (שהיא בחלק מהמקרים 15% ובחלק מהמקרים קבועה ממילא במחיר מינימום של כ-11 ש”ח). על תרופות שאינן בסל הצרכן אכן יהנה ממלוא ההוזלה, אם כי כדאי לציין שבתרופות המאוד יקרות שאינן בסל חלק ניכר מבתי המרקחת ממילא גבו מחיר נמוך מהמחיר המקסימלי לצרכן.

מבחינת הקופות, ההוזלה אינה משמעותית במרבית המקרים שכן ממילא הקופות רוכשות את התרופות במחיר נמוך מהמחיר הרשמי לרוקח, ויש להניח שחברות התרופות לא יסכימו בהכרח להמשיך במתן הנחות ממחירי המחירון לאחר ההפחתות שיחולו במחירים לרוקח במסגרת הסדר זה. (מה שאומר שגם הפגיעה ברווחי החברות צפוייה להיות קטנה יחסית…).

מי ש”נשכח” כאן, לפחות בדיווחים בתקשורת, הוא ציבור הרוקחים הפרטיים. ההוזלה הזו עלולה לכרסם ברווחיות המצומקת ממילא של תחום תרופות המרשם בבתי המרקחת הפרטיים. ע”פ הידוע למערכת, הסתדרות הרוקחים העלתה הצעה של שינוי במדרגות המרווחים (שיעור התוספת מהמחיר לרוקח למחיר לקהל משתנה ע”י המחיר לבי”מ) כך שהפגיעה ברווחי הרוקחים תהיה מינימלית. הצעד הזה אולי מדגים שוב את הצורך לשנות את שיטת המרווח בבתי המרקחת כך שעמלת הרוקח תהיה קבועה ולא תלוייה במחיר אלא בשירות שעליו לתת ללקוח.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה