משפחה

האם טיפול ברדיותרפיה מתאים לחולי סרטן ערמונית צעירים ? (מתוך Cancer).

בניגוד לאמונה, שטיפול הקרנה אינה אופציה טיפולית עבור חולי סרטן ערמונית צעירים, מחקר חדש מציע, שטיפול זה לא חושף חולים צעירים יותר עם מחלה בשלב מוקדם לתוצאות מזיקות.

בעבר, רופאים רבים לא שקלו רדיותרפיה לחולים צעירים כי הם האמינו, שסרטן ערמונית בקבוצת גיל זו, אפילו מחלה בשלב מוקדם, יותר וירולנטי ודורש טיפולים אגרסיבים כגון פרוסטטקטומי רדיקלית. מחקרים אחרונים מציעים, שחולים צעירים מרוויחים ממודליטי זו כמו שחולים יותר מבוגרים מרוויחים.

במחקר האחרון, שפורסם במהדורת יוני של Cancer, השתתפו 84 נבדקים בגיל 55 או צעירים מכך, שטופלו על ידי טיפול הקרנה בסרטן הערמונית בשלב מוקדם (קבוצה 1). לחולים אלה הותאמה קבוצת גברים בין הגילאים 60-69 (קבוצה 2) וקבוצת גברים בני 70 ומעלה (קבוצה 3).

שיעור ההישרדות הכללי במשך 5 שנים עבור קבוצה 1 היה 94% בהשוואה ל-95% ו-87% שנראו בקבוצות 2 ו-3 בהתאמה. השיעורים של כשלון ביומכאני היו דומים עבור הקבוצות : 18%, 24% ו-30%. ולבסוף, הקבוצות חלקו שיעור דומה של חופש מגרורות מרוחקות , בערך 3%.

המחקר הנוכחי הוא הראשון להעריך את התוצאה של גבר בן 55 ואף צעיר מכך, שטופל בעזרת טיפול הקרנה חיצוני בלבד בסרטן ערמונית מקומי. התוצאות מראות, שהתופעות בקרב החולים הצעירים הם ברי השוואה לאלה הנראים בגברים מבוגרים יותר.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה