משפחה

GERD בחולי אסטמה קשה – על שכיחות התופעה ועל התגובה לטיפול ב-PPI (מתוך Alimentary Pharmacology & Therapeutics)

הקשר שביןgastro-oesophageal reflux disease (GERD) לבין מחלת אסטמה הקשה לשליטה אינו ברור. מטרתו של מחקר שבוצע לאחרונה, היתה לבדוק את השכיחות של GERD, ואת התגובה לטיפול במעכבי משאבות מימן (PPI), בקרב הסובלים ממחלת אסטמה קשה.

במחקר השתתפו 30 חולים הסובלים מאסטמה הקשה לשליטה, שהוגדרה על ידי תסמינים מתמשכים וחוזרים למרות טיפול אופטימלי. GERD אובחנה על פי תסמינים, גסטרוסקופיה וניטור pH בוושט ל-24 שעות.

כל המשתתפים במחקר קיבלו קורס של לנזופרזול (lansoprazole), 30 מ”ג ליום למשך 8 שבועות. שיפור בתגובה לטיפול הוערך על פי שינוי בניקוד של התסמינים הראתיים (pulmonary symptom score), כמו גם על פי הערכה סובייקטיבית של המטופל. 

מתוצאות המחקר עולה, כי ב-17 מהחולים (56.7%) עם אסטמה קשה לשליטה אובחנה GERD. כמו כן, ניקוד של התסמינים הראתיים השתפר בצורה משמעותית רק באותם חולי GERD.

כמו כן, 12 מתוך 16 (75%) מהמטופלים שאובחנו כחולי GERD, דיווחו על שיפור בתסמיני מחלת האסטמה, ו-1 מתוך 11 המטופלים שלא אובחנו כחולי GERD דיווח אף הוא על שיפור קל בתסמינים. לא נמצא הבדל משמעותי ב- peak expiratory flow rate וגם לא ב- forced expiratory volume.

מסקנות המחקר לפיכך, הן  כי ביותר ממחצית מהחולים באסטמה קשה לשליטה אובחנה מחלת GERD. בחולים אלו חומרת מחלת האסטמה השתפרה במידה משמעותית בעקבות טיפול יעיל לדיכוי חומציות.

החוקרים סיכמו, כי תוצאות אלו מדגישות את התפקיד המכריע של acid reflux בחולים במחלת אסטמה הקשה לשליטה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה