משפחה

תרחיץ fluticasone יעיל בטיפול בילדים צעירים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס (J Am Acad Dermatol)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, נראה שתרחיץ fluticasone בטוח לשימוש כטיפול קצר טווח באטופיק דרמטיטיס בילדים מגיל 3 חודשים ומעלה.

החוקרים כותבים כי פורמולצית תרחיץ fluticasone עשויה לסייע בטיפול בילדים צעירים הסובלים ממחלה מפושטת ולשמש בבטחה באזורים קשים לטיפול.

החוקרים בדקו את יעילות ובטיחות השימוש בתרחיץ fluticasone propionate בריכוז 0.05% שנמרח פעם ביום בקרב 438 ילדים בגילאי 3 חודשים ומעלה, הסובלים מאטופיק דרמטיטיס מדרגת חומרה בינונית עד חמורה.

הטיפול באמצעות תרחיץ ה- fluticasone העלה הצלחה רבה יותר, באופן מובהק סטטיסטית, בהשוואה לשימוש בפלצבו (76% הצלחה לעומת 36%, בהתאמה) ביום ה-15 לטיפול ובסיום המחקר. כל האנליזות השיניוניות, כולל הערכה של הנבדקים שסבלו מסימפטומים מדרגת חומרה בינונית עד חמורה בתחילת המחקר, הצביעו על יתרון ל-fluticasone, בהשוואה לפלצבו.

מספרים דומים של חולים בשתי הקבוצות דיווחו על תופעות לוואי, שכללו תופעות לוואי שעלולות להיות קשורות לטיפול עצמו. לא התקבלו דיווחים על שינויים בעור ולא התגלו מקרים של אי-תקינויות קליניות משמעותיות בערכי המעבדה שנמדדו בנבדקים.

החוקרים מסכמים כי התרחיצים נוחים לשימוש, מקררים את העור ומקנים לו לחות, וכרוכים בגירוי מועט בלבד. הם מוסיפים כי מאפיינים אלה, יחד עם היעילות שבמריחה חד-יומית, עשויים להפוך את תרחיץ ה- fluticasone לתוספת שימושית לטווח הטיפולים הזמינים באטופיק דרמטיטיס.

לידיעה במדסקייפ

J Am Acad Dermatol 2006;54:715-717

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה