משפחה

מתן Ondansetron מועיל במקרים של דלקת במערכת העיכול בילדים (The New England Journal of Medicine)

מממצאיו של מחקר אקראי שפורסם לאחרונה עולה שמתן אוראלי של ondansetron מפורר עשוי להועיל עבור טיפול בילדים עם דלקת במערכת העיכול באגף לטיפול נמרץ.

הקאות מגבילות את הצלחת הטיפול ברה-הידרציה אוראלית בילדים עם דלקת הקיבה והמעיים.

לפיכך, שיטה יעילה ובטוחה שתרסן את תופעת ההקאות היא בעלת סיכוי להגברת השימוש ושיעור ההצלחה של רה-הידרציה אוראלית.

כדי לקבוע האם מינון אוראלי יחיד של ondansetron, תרופה נוגדת הקאות, תשפר את התוצאות בילדים עם דלקת במערכת העיכול בוצע מחקר כפול-סמיות ב- 215 ילדים בגילאי 6 חודשים עד 10 שנים באגף טיפול נמרץ פדיאטרי.

הילדים שעברו טיפול עבור דלקת במערכת העיכול והתייבשות נבחרו באופן אקראי לקבלת טבליות של ondansetron מפורר דרך הפה או לקבלת פלצבו.

התוצאה הראשונית היתה פרופורציית ההקאות במהלך הרה-הידרציה בהתאם לפרוטוקול מתוקנן. התוצאות המשניות היו מספר אפיזודות ההקאה ופרופורציית הילדים שטופלו ברה-הידרציה תוך וורידית או שאושפזו.

בהשוואה לקבוצת הפלצבו, ילדים בקבוצת ה- ondansetron היו בעלי סיכוי נמוך להקיא. בנוסף, היה להם גם ממוצע נמוך יותר של אפיזודות הקאות לילד, הכנסה אוראלית גבוהה יותר ושיעור נמוך יותר של טיפול ברה-הידרציה תוך וורידית.

אורך השהות הממוצע באגף לטיפול נמרץ היה נמוך ב- 12% בקבוצת ה- ondansetron. אולם, לא נראה הבדל בין שתי הקבוצות בשיעור האישפוזים ובביקורים החוזרים של הילדים באגף לטיפול נמרץ.

עבור ילדים הסובלים מדלקת במערכת העיכול ומהתייבשות, מינון אוראלי יחיד של ondansetron מפחית את ההקאות ומסייע במתן רה-הידרציה אוראלית ולפיכך מתאים לשימוש באגף לטיפול נמרץ.

הנתונים במחקר מרמזים על כך שבטוח לתת ondansetron אוראלי לילדים עם דלקת בקיבה ובמעיים, כאשר שלשולים הם תופעת הלוואי הנפוצה ביותר בטיפול.

לדיווח במדסקייפ

N Engl J Med. 2006;354:1698-1704

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה