משפחה

הירידה במכירות הזיפרקסה, למרות תוצאות טובות ועלייה ברווח הרבעוני, גרמו ליירידה במניית אלי-לילי (PharmaTimes)

מניותיה של חברת אלי-לילי ירדו ב-2% למרות דיווח על עלייה נאה ברווח הרבעוני הנקי של 13%,ועלייה של 6% במכירות. סך המכירות הרבעוניות הסתכמו ב-3.72 מיליארד $,  כאשר ציפיות האנליסטים היו ל-3.8 מיליארד $.

הירידה, כך מסבירים אנליסטים, היא דאגת המשקיעים מירידה במכירות “מוצר הדגל” של לילי, הזיפרקסה (olanzapine )  לטיפול בסכיזופרניה, שמכירותיה ירדו ברבעון זה ב-3% , בנוסף לכ-8,000 תביעות תלויות העומדות בפני אלי-לילי על רקע תופעות לואי שהזיפרקסה גורמת (השמנת יתר, סוכרת).

נראה שהלהיט של אלי-לילי הוא הסיבמלטה (duloxetine ), התכשיר לדיכאון ולכאבים נוירופתיים אשר  צמח בלמעלה מ-100% ברבעון זה והגיע למכירות של  233 מיל’ $ ברבעון זה. תכשירים נוספים של לילי הנמצאים במגמת צמיחה הם הסיאליס (tadalafil ) לטיפול בהפרעות בזיקפה עם גידול רבעוני של 48% במכירות (כשלפי הדיווחים האחרונים נראה שהויאגרה, המובילה בשוק נמצאת בקיפאון) , ופורטיאו (teriparatide ) התכשיר לאוסטיאופורוזיס שהשיג גידול של 90% במכירות רבעון זה.

לעומתם, אויסטה (raloxifene ), התכשיר הותיק יותר לאוסטיאופורוזיס סובל מתחרות גוברת ויורד ב-3% בהיקף מכירותיו לרמה רבעונית של 242 מיל’ $, אם כי, בלילי מקווים שלאור התוצאות החיוביות באשר להורדת הסיכון לסרטן השד כפי שעלו ממחקר ה-STAR (עליו דיווחנו כאן לאחרונה) תשתנה המגמה גם במכירות האויסטה.

גידולים נרשמו גם במכירות התרופות האנטיסרטניות (pemetrexed שעדיין לא רשומה בישראל) וג’מזאר (gemcitabine ). גם הסטרטרה (atomoxetine – טרם נרשמה בישראל) לטיפול ב-ADHD עלתה הרבעון ב-27% והגיעה להיקף של 152 מיל’ $, למרות האזהרות של ה-FDA בתקופה האחרונה מפני השימוש בקבוצת תרופות זו.

לדיווח ב-PharmaTimes

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה