משפחה

האם ויטמין A הניתן להורדת העברת נגיף ה-HIV מהאם לעובר עוזר לחלק מהתינוקות ופוגע באחרים? (מתוך The Journal of Infectious Diseases)

מחקר חדש, שפורסם במהדורת מארס של The Journal of Infectious Diseases, מצא כי מתן מנה גדולה של ויטמין A לנשים החיוביות ל-HIV ולתינוקות שלהן במהלך התקופה שלאחר הלידה, לא מוריד העברה של הנגיף מאם לילדה (MTCTmother-to-child transmission), אך משפר הישרדות של ילדים, שחיוביים ל-HIV בגיל שישה שבועות.

למרבה הצער, בתינוקות השלילים ל-HIV, שניזונים מחלב אם, מנה גדולה אימהית או ניאונטלית של ויטמין A יכולה לעלות תמותה. סיבה זו מעלה דאגה בנוגע למתן תוספת ויטמין A אוניברסלית באזורים אנדמיים ל-HIV.

רמת נמוכות בסרום של רטינול באם קשור ל-MTCT של HIV. ארגון הבריאות העולמי (WHO) המליץ על מתן מנה גדולה יחידה של ויטמין A לאחר הלידה לנשים, שגרות באזורים בהם חסר ויטמין A נפוץ.

במחקר העריכו את ההשפעה של מתן מנה גדולה של ויטמין A לאחר הלידה לאם, לתינוק, לשניהם או לאף אחד מהם.

במחקר השתתפו 4495 תינוקות, שנולדו לאימהות חיוביות ל-HIV שנכללו במחקר. כמעט כל האימהות הניקו את תינוקותיהן. התופעות העיקריות שנבדקו היו MTCT, הישרדות חופשייה מ-HIV ותמותה.

למתן תוספת של ויטמין A לאם או לתינוק לא היה שום אפקט על MTCT לאחר הלידה או על תמותה כללית עד ל-24 חודשים. עבור תינוקות שהיו שלילים ל-HIV בהתחלה ואז חיובים בגיל שישה שבועות מתן תוספת של ויטמין A שיפר תמותה ב-28% (p = 0.01), אך למתן תוספת של ויטמין A לאם לא היה שום אפקט.

למרות זאת, תינוקות, שהיו שלילים ל-HIV בלידה והמשיכו להיות ללא עדות לזיהום ב-HIV בגיל שישה שבועות, הושפעו לרעה על ידי מתן תוספת של ויטמין A. בהשוואה לקבוצת הביקורת שלהם, שלא קיבלה תוספת של ויטמין A, התינוקות שכן קיבלו תוספת היו עשויים למות פי 2 יותר.

J Infect Dis 2006;193,860-871

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה