משפחה

דקסון משיקה תרופת OTC חדשה באמצעות יום כיף בקפריסין לקבוצת רוקחים מובילים (הארץ)

“הארץ” מדווח על אירוע השקה גדול  לרוקחים של תרופת OTC חדשה של דקסון שיתקיים השבוע בקפריסין. הדיווח “חושף” תכתובות פנימיות המציגות את מטרת האירוע ואף תגובת יו”ר ארגון הרוקחות, אילן קרייזלר לכך.

בכתבה מועלות שאלות בנוגע ל”ניקיון ולאתיקה הרפואית” של פעילות מסוג זה ומוזכרת כתבת תחקיר משנת 2000 ב”הארץ” שבדקה את השיטות בהן מנסות חברות התרופות להשפיע על האופן שבו ימליצו הרוקחים על התרופות ללקוחותיהם.

לדיווח בהארץ

הערת המערכת: כל מי שמצוי בענף יודע שמבצעי מכירות המקנים לבתי מרקחת הרוכשים כמויות גדולות הטבות שונות, כולל נסיעות לחו”ל, בונוסים וכד’ נעשים כבר עשרות רבות של שנים. כך שבמה שעושה כאן דקסון אין כל חדש ואין כל סטייה מהנורמות המקובלות.

לא נראה לנו גם שיש פסול בכך שבמסגרת השיקולים של רוקח המתבקש להמליץ על “משהו” לכאב ראש או צרבת, יילקח גם השיקול הכלכלי. בקביעת התרופות המאושרות בסל הבריאות, וגם בהמלצות לרופאים באשר ל”תרופות הבחירה”  קיים ודאי גם שיקול כלכלי. אם קיימות 2 תרופות זהות או דומות מאוד ביעילותן ובבטיחותן, ובאחת מהן הרוקח נהנה מרווח גדול יותר, אי אפשר לצפות לכך שהוא לא יעדיף להמליץ על התרופה הרווחית יותר מבחינתו. אפשר לדבר על בעייה אם רוקח ימליץ תרופה לא מתאימה ללקוח רק בגלל הרווח הגלום בה…בעניין זה כדאי לציין שכל עוד שיטת התגמול של בתי המרקחת תהיה השיטה הנוכחית (בה מחיר המכירה לקהל הוא מחיר העלות + מרווח שנקבע ע”י משה”ב)  הרוקח ייקח בחשבון גם את הצד הכלכלי. אחת ההצעות שהסתדרות הרוקחים מנסה לקדם כבר מס’ שנים היא לבסס שיטת תגמול ותמחור לפיה הרוקח יתוגמל על שירות וייעוץ לתרופות שהוא מנפק, בלי קשר למחירה של  התרופה. גישה כזו יכולה אכן לסייע בהפיכת הרוקח ליותר יועץ ומטפל תרופתי ופחות סוחר…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה